První taková dopravní vymoženost v tuzemsku platila od konce loňského prosince. Vždy, když Ostravu zahalil smogový mrak, jezdilo se v tramvajích, autobusech i trolejbusech zdarma. Smůlu ale měli například držitelé předplacených jízdenek.
Čtenáři se zrušením souhlasíČtenáři IDNES.cz se zrušením MHD zdarma v době smogu souhlasí. V anketě vyhlášené 31. srpna považovalo opatření za nesmyslné 840 lidí, jízdu zdarma ve smogu naopak schvaluje 188 čtenářů. Nejednoznačný názor mělo 68 lidí. |
"Byla to jedna z variant pro obyvatele v době zhoršeného stavu ovzduší. Ukázalo se, kdo to s ekologií myslí vážně a vyměnil auto za jízdu tramvají," uvedl primátorův náměstek Dalibor Madej (ODS).
Také primátor Petr Kajnar (ČSSD) MHD zdarma zcela nezavrhl. "V budoucnosti se lze k tomuto opatření v určité podobě vrátit, ale nyní jsme ekonomicky nucení MHD zdarma ukončit," uvedl.
Město peníze potřebuje například na nákup emulzní nafty, které skončí daňové zvýhodnění.
Opozice žádá, aby náklady zaplatili koaliční zastupitelé
Opozice bezplatnou dopravu kritizovala od jejího zrodu, považovala to za populistický krok. Zastupitel Petr Kausta z hnutí Ostravak dokonce žádá zastupitele, kteří opatření vloni schválili, aby vynaložené miliony zaplatili ze svého.
"Zrušení pochopitelně podpoříme, ačkoliv nákup nafty považujeme za zástupný problém. Ve snaze, ať náklady zaplatí viníci, budu pokračovat," uvedl Kausta na jednání zastupitelů.