Vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter s novým pivem nazvaným Nefiltr. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Ostravar představil posily pivovaru: nefiltrované pivo a nového sládka

  • 2
Ostravský pivovar Ostravar už na nadcházející pivařskou sezonu představil nové zbraně do konkurenčního boje. První z nich je nový sládek, který do Ostravaru přišel z topolčanského Topvaru. Druhou zbraní pak je nové nefiltrované pivo Nefiltr, které má rozšířit portfolio pivovaru.

"Co se neprodá od dubna do září, tedy v hlavní pivařské sezoně, to už později nedoženeme. Proto začínáme s představováním novinek tak brzy," vysvětlil mluvčí pivovaru Ostravar Pavel Barvík důvody, proč pivovar přichází s novým pivem už v březnu. Společně s ním představil pivovar i svého nového sládka, Romana Richtera.

"V tomto případě jsme nehledali pivo pro limitovanou edici, jako tomu bylo u našich posledních novinek, ale typ piva, který dlouhodobě rozšíří naše portfolio," popsal zákulisí přípravy piva nový sládek, který na něj částečně i osobně dohlížel.

Pohled do pivovaru Ostravar v roce 2010.

"Nebyl jsem sice přítomen celému procesu, ale v Ostravaru jsem zaměstnán už od začátku února a i předtím jsme některé záležitosti konzultovali," dodal Richter.

Roman Richter na nejdůležitějším postu v každém pivovaru vystřídal Richarda Kornase, který dostal manažerskou nabídku v jiném potravinářském oboru. "Bylo to něco jako přestup z české ligy do NHL, taková nabídka se neodmítá," okomentoval odchod bývalého sládka mluvčí Barvík.

Roman Richter v minulosti působil jako sládek v topolčanském pivovaru Topvar a vyučoval na tamní pivovarnické škole.

"V Ostravaru se chci v první řadě zaměřit na jeho posílení v samotné Ostravě a časem také začít pracovat na expanzi do dalších míst," představil nejbližší plány.

Válka mezi pivovary je výhodná pro hostinské

Pokud chce Ostravar posílit jak v Ostravě, tak v jejím okolí, bude to pro něj znamenat souboj s dalším silným místním hráčem na trhu - s pivovarem Radegast. Oba pivovary spolu válčí, se střídavými úspěchy, už mnoho let, zvláště pak o Ostravu.

Střety mezi nimi ale probíhají také v menších městech a obcích. Výhodu ze soupeření dvou velkých pivovarů pak mají hlavně hostinští, kterým zástupci obou společností nabízejí velké výhody, jen aby přešli k jejich firmě.

I tak se však v posledních letech daří získávat svůj podíl na trhu i podstatně menším pivovarům, jejich podíl je ale stále malý.