Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pendolino nás míjí a bude hůř, bojí se v Karviné. Spojů je dost, říkají ČD

  20:40aktualizováno  20:40
Karviná se zlobí. Ve městě nejenže nestaví pendolina z Prahy, ale s novým jízdním řádem se podle zástupců města situace ještě zhorší. Dráhy i ministerstvo to ovšem vidí zcela opačně: spojů je dost.

V Karviné se do Pendolina rozhodně nebude nastupovat. Vedení města to vadí. | foto: David KurcMF DNES

Vlakem do Prahy? Pokud chtějí jet cestující z Karviné expresem nebo například spojem EuroCity, mohou přes den co dvě hodiny.

Třeba pendolino ale v Karviné nestaví. A vedení města teď naštval návrh nového jízdního řádu, podle kterého v Karviné nebude stavět ani plánovaný nový spoj zajištěný pendolinem z Prahy do Košic nebo například vlak Košičan, který by měl od prosince jezdit vždy v pátek odpoledne z Prahy do Košic a v neděli zpátky.

„Město žádá o opětovné zařazení zastávky Karviná - hlavní nádraží do jízdních řádů rychlíků a vyšších tříd vlaků Českých drah v období špiček,“ uvedla mluvčí radnice Šárka Swiderová. Jak připomněla, pokud lidé z Karviné chtějí na pendolino, musí dnes například do Bohumína.

Primátor poslal ministrovi stížnost

Primátor Karviné proto v září poslal dopis ministrovi dopravy. Žádá ho, aby u navrhovaného nového pendolina z Prahy do Košic zahrnul i zastávku v Karviné, a tentýž požadavek má pro zmíněný Košičan.

Ministerstvo dopravy ani České dráhy ale na stesky Karviné neslyší. Spojů mířících z Prahy třeba až na Slovensko, které v Karviné zastavují, je podle nich dost.

Jak uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold, ze tří nočních rychlíků na Slovensko v současnosti jezdících pod názvy Excelsior, Slovakia a Šírava, ubude od prosince jeden, Excelsior. Ruší se v celé trase.

Rychlík Slovakia, který v Karviné ani dnes nezastavuje, zůstane zachován ve stejné podobě a rychlík Šírava získá nový název Bohemia a nadále bude v Karviné stavět.

Chcete Pendolinem? Tak jeďte do Českého Těšína

„Karviná tedy přichází o jedno noční spojení na Slovensko, to ostatně ale i celá republika, protože vlak Excelsior je zrušen v celé své trase bez náhrady,“ podotkl Neřold. Jak ale připomněl, ministerstvo nemá možnost ovlivnit komerční spoje, mezi něž patří i vlaky pendolino Českých drah nebo třeba spoje společnosti Leo Express.

Mluvčí Českých drah Kateřina Šubová řekla, že vlaky SuperCity Pendolino zastavují obvykle jen v krajských městech a omezeně v dalších stanicích. „Moravskoslezský kraj má v tomto ohledu zcela výjimečnou pozici, neboť tento typ vlaku tam má větší počet zastávek než jiné regiony na lince mezi Prahou a severní Moravou. Na této trase zastavuje například jen v Pardubicích a Olomouci.“

Lidé z Karviné, kteří budou chtít cestovat novým spojem pendolina mezi Prahou a Košicemi, tak budou muset dojet osobním vlakem do Českého Těšína, kde bude SuperCity stavět.

Poškozená souprava Leo Expressu se vrátí v půlce října

„Vadí mi, že v Karviné pendolino nezastavuje. Když cestujeme do Prahy se žáky, je pro nás cesta komplikovaná, pokud musíme přestupovat,“ posteskl si i ředitel karvinské Základní školy Dělnická Petr Juras. Při cestě do Prahy jeho škola využívá i spoj Leo Expressu. „Mám ale pocit, že v poslední době těchto spojů ubylo,“ dodal.

To ovšem mluvčí společnosti Leo Express Petra Valentová vyvrátila. „Spoje do nebo z Karviné určitě nerušíme. Jejich současný počet zachováme i v příštím jízdním řádu, který se bude měnit 14. prosince,“ uvedla Valentová s tím, že společnost musela dočasně zrušit pouze jeden pár spojů na trase Praha–Bohumín.

„Toto opatření potrvá však pouze do 17. října, kdy spoje opět obnovíme. Důvodem je oprava jednotky po nedávné srážce vlaku s automobilem na přejezdu v Jistebníku,“ vysvětlila mluvčí Leo Expressu.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.