Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zmizí havířovská nádražní budova, či ne? Důležité slovo má ministerstvo

  15:38aktualizováno  15:38
Přituhuje. Jak město, tak České dráhy už totiž mají povolení k zahájení přestavby havířovského vlakového nádraží, které má jít k zemi. Dráhy mají navíc i demoliční výměr.

Okolo výpravní budovy havířovského vlakového nádraží je ticho jen zdánlivě, v zákulisí se stále bojuje. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

"V pondělí zastupitelé projednají návrh na vyhlášení výběrového řízení na zhotovitele stavby (proměny prostoru před nádražím - pozn. red.)," uvedla mluvčí Havířova Eva Wojnarová.

A Kateřina Šubová, mluvčí Českých drah, které chystají proměnu vlastního nádraží, doplnila: "Během prázdnin bychom rádi vypsali výběrové řízení na zhotovitele a koncem roku zahájili samotné stavební práce."

Jak radnice, tak dráhy chtějí brzy podepsat smlouvu o přidělení dotace. Havířov má dostat 70 milionů z celkové investice 83 milionů, dráhy pak 34 milionů z celkové investice 84 milionů.

Nádraží včera, dnes a...

Příznivci nádraží ale neskládají zbraně. Česká komora architektů podala na ministerstvo kultury opětovný návrh na prohlášení nádraží památkou.

"Návrh zmiňuje i dosud neznámá fakta dokládající výjimečnou hodnotu nádraží, hlavně jeho dopravně-urbanistické propojení s okolím a mozaiku v hale od světově uznávaného výtvarníka Vladimíra Kopeckého," zmínila Lucie Chytilová ze sdružení Důl architektury, které bojuje za záchranu nádraží.

Mluvčí ministerstva Helena Markusová potvrdila, že návrh přišel. "Zda zahájíme proces vyhlašování nádraží památkou či nikoli, bude záležet na vyjádřeních Havířova, krajského úřadu a Národního památkového ústavu, jejichž posudky jsme si vyžádali," vysvětlila.

Kdyby vyhlašování začalo, zpomalilo by to přípravu stavby. Příznivci nádraží ale hledají i jiné cesty, jak bourání zabránit. Usilují třeba o to, aby coby zástupci vlastníka jednoho ze sousedních pozemků mohli promluvit do stavebního řízení. "Žádost o účast jsme podali ještě před vydáním povolení," sdělila Chytilová.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.