Nyní jsou ve fázi takzvaného karosování, tedy potahování dřevěné kostry hliníkovým plechem. Celý vůz, jehož originál pochází z roku 1933, by firma chtěla dokončit do září.
Z karosování už je dokončena asi třetina. "Teď tam dáváme velké pláty hliníkového plechu, takže to na první pohled přibývá. Pak to bude těžší, protože začnou drobnosti, různé rohy, zasklení oken, nějaká okapnice nahoře," řekl majitel fitrmy Ecorra Vítězslav Hinner.
V listopadu a nyní... |
Renovátoři museli například částečně vymyslet způsob uchycení a zamykání dveří. "Občas se muselo improvizovat na základě fotografií a dobové dokumentace," řekl Hinner.
Řemeslníky teď čeká výroba sedaček podle fotodokumentace, včetně sklápěcích mechanismů a uchycení. Pak přijde na řadu čalounění.
Dřevěnou konstrukci vytvořil Mirko Hrazdíra z Lelekovic u Brna. Rám vozidla s motorem a dalším příslušenstvím dostali kopřivničtí renovátoři z USA. Ecorra vyrábí vůz pro Lane Motor Museum v americkém městě Nashvill, které shromažďuje vozidla s neobvyklými konstrukcemi, kuriozity a jinak zajímavá auta.
Ecorra už pro muzeum pracovala na sněžných sáních Tatra a vozidle Helica poháněném vrtulí.
Automobilu Dimaxion se v roce 1933 vyrobily pouhé tři kusy. Při testech ale zahynuli řidič a investor, a tak se do sériové výroby vůz nedostal. Autorem vozu byl americký architekt Buckminster Fuller.