Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostravu čekají prázdninové opravy. Řidiči se musí vypořádat s kličkováním

  17:41aktualizováno  17:41
Ostrava, Moravskoslezský kraj i stát si musí pospíšit, chtějí-li vyčerpat slíbené evropské dotace na dopravní projekty. To je důvod, proč o letošních prázdninách bude cestování po krajském městě složitější než v minulosti. A to i městskou hromadnou dopravou.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Pro obyvatele krajského města je to celkem dobrá zpráva. Na dopravní projekty v Ostravě přitečou ještě letos desítky až stovky milionů korun z Evropské unie. V Ostravě-Mariánských Horách například finišuje výstavba první etapy přestupního terminálu Hulváky za více než 70 milionů korun, přičemž většinu zaplatí Unie.

„Díky dotacím se výrazně zvýší kvalita silnic, mostů i tramvajových kolejí a zastávek. A tím se zvýší komfort cestování,“ říká Jan Dvořák, jednatel společnosti Koordinátor ODIS (Ostravský dopravní integrovaný systém).

Například nově vybudovaný přestupní uzel v Hulvákách zahájí provoz už v neděli. Cestující se mohou těšit na podstatné zkrácení cesty při přestupu z tramvají a autobusů na trolejbusy. Dosavadní trolejbusová smyčka Sokola Tůmy bude zrušena.

Trolejbusové linky číslo 102, 108, 109 a 112 se prodlouží do nové smyčky a tamtéž bude končit i autobusová linka číslo 57. Její trasa se naopak zkrátí, budou zrušeny dvě její současné zastávky v ulicích Sokola Tůmy a 28. října. Lidé díky nové stavbě a pohodlnému přestupu ušetří až několik minut.

Autobusy projedou kolem vodárny po kolejích, auta vůbec

Nic ale není zadarmo. Než se obyvatelé i návštěvníci Ostravy dočkají dalších změn k lepšímu, budou muset přetrpět strasti spojené se stavebními pracemi a omezením dopravy. A letos v létě jich bude ještě více než v minulosti.

„Opravy i novostavby soustřeďují investoři hlavně do období letních prázdnin, kdy je doprava méně intenzivní než ve školním roce. A letos je stavebních akcí ještě víc než obvykle, protože končí lhůty pro čerpání evropských dotací z minulého období,“ vysvětluje Dvořák.

Kvůli souběhu téměř dvou desítek větších dopravních staveb se Ostrava už za pár dní změní v překážkovou dráhu pro řidiče. Například od nedělního rána bude uzavřená část ulice Mariánskohorské ve směru od vodárny v Nové Vsi až po Jirskou osadu. Podrobnosti o uzavírkách i objízdných trasách lze najít na webech investorů: města, kraje či Ředitelství silnic a dálnic.

Za návštěvu stojí i webové stránky Dopravního podniku Ostrava. Nejen kvůli letnímu jízdnímu řádu, který začne platit v neděli, ale i kvůli změnám souvisejícím s dopravními stavbami. Ty letos pocítí cestující na mnoha městských trasách.

„Například opravovaným úsekem Mariánskohorské ulice neprojedou auta ani naše autobusy. Naopak opravovanou křižovatkou u vodárny v Nové Vsi projedou tramvaje a po tramvajových kolejích také autobusy, ale pro osobní automobilovou dopravu bude křižovatka prakticky po celé léto uzavřená,“ říká zástupce Dopravního podniku Ostrava Jiří Kurtas.

Řidiči zvyklí jezdit z Poruby přes Svinov a křižovatku u vodárny do centra mohou využít k objížďce bezplatnou dálnici i Rudnou ulici, případně sjet do Dubí či Nové Vsi.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.