„Konečně řešení.“ „My jsme vy, vy jste my.“ „Odmítám byznys s chudobou.“
Ulice Ostravy a dalších měst plní předvolební hesla. A jedno je jisté: v příštích týdnech jich ještě dost přibude.
Nejdražší volební kampaň v krajském městě avizují ODS, ČSSD a Hnutí Ostravak. Zástupci všech tří subjektů zmínili, že se náklady mohou vyšplhat ke třem milionům korun. A zatímco u ODS a ČSSD do kampaně vkládají ve větší míře příspěvky samotní kandidáti, financování kampaně Hnutí Ostravak z větší části zajistí jeden člověk - mecenáš hnutí a jeho aktuální ostravský lídr Lukáš Semerák.
Výdaje na kampaňODS 2,5 až 3 miliony korun |
„Velkou část platím já, ale máme i další dárce a tím, že máme v Senátu Poldu Sulovského, chodí nám i příspěvek od státu,“ zmínil Semerák.
TOP 09 a například i ČSSD chce letos v kampani pro ostravské komunální volby oproti dřívějšku šetřit. „Naše plánované letošní výdaje jsou zhruba na 70 procentech částky, kterou jsme investovali do kampaně před čtyřmi lety. Více se chceme zaměřit na kontaktní kampaň,“ zmínil Aleš Juchelka, který je dvojkou na ostravské městské kandidátce TOP 09.
Relativně skromnou kampaň plánují v Ostravě třeba i Svobodní nebo komunisté. Shodně do ní investují zhruba 300 tisíc.
„Zdrojem financování je náš rozpočet, dobrovolné příspěvky členů a příznivců a příspěvky kandidátů,“ uvedl lídr Svobodných v Ostravě Jiří Zapletal.
Jednu z nejnižších částek plánují do kampaně dát Piráti a Zelení, kteří jdou v moravskoslezském krajském městě do voleb v koalici s názvem Jsme Ostrava. „Naše kampaň pro celé město vyjde na zhruba padesát tisíc korun. Chceme se pokusit zapojit Ostravany víc do života města. Budeme například obarvovat ulice a snažit se je oživit,“ sdělil lídr koalice Lukáš Černohorský.
Zatímco Hnutí ANO kampaň oficiálně spustilo tento týden, Ostravské fórum, jehož lídrem je primátor Petr Kajnar, to udělá příští pondělí. „Hlavní motto kampaně zní ‚Slušnost není slabost - klíčoví jsou lidé‘,“ řekl za Ostravské fórum Michal Bayer.