Společnosti Daneše Zátorského Job Air Technic a Job Air - Central Connect Airlines se hned několikrát objevily v insolvenčním rejstříku, o vyhlášení insolvenčního řízení bylo na obě firmy za poslední rok požádáno věřiteli hned sedmkrát.
K tomu je nutno přidat krach kampeličky Unibon, která je v likvidaci. Podle zdůvodnění České národní banky, která kampeličce odebrala licenci, sloužila až příliš často jako pokladnička pro další firmy Zátorského impéria.
Firma Job Air Technic ze tří návrhů na konkurz vyvázla a ustála požadavky věřitelů složených většinou ze zaměstnanců, kteří žádali dlužné mzdy.
Firmy kolem ZátorskéhoVlajkovou lodí Zátorského je společnost Geofin, založená v roce 1997. Ta ovládá jak společnost CCG, zaměřenou na oblast letecké dopravy, tak firmu VOKD, zabývající se jak stavební činností, tak těžebními pracemi. Společnost CCG vlastní obě firmy v problémech: Job Air Technic zabývající se opravami letadel a Job Air - Central Connect Airlines, která provozuje leteckou dopravu. Pod křídly stavební společnosti VOKD je například firma Slezský kámen zabývající se těžbou a zpracováním kamene. Před několika měsíci odejmula ČNB licenci kampeličce Unibon, v níž držel Zátorský podíl jak prostřednictvím holdingu Geofin, tak VOKD. Kampelička je nyní v likvidaci. |
Společnosti Job Air - Central Connect Airlines se už tolik nedařilo a po čtvrté žádosti o vyhlášení konkurzu ze strany švédské společnosti Siemens Financial Services, u které si letecká společnost pronajímala letadla, sama požádala soud o restrukturalizaci.
"Dostali jsme se do velkých problémů v době krize, kdy nám hned několik firem, pro které jsme létali, vypovědělo ze dne na den smlouvy," vysvětluje Daneš Zátorský.
"Od té doby tlačíme dluhy před sebou a žádost o restrukturalizaci je jednou z variant, jak se s věřiteli vypořádat," dodal.
Zatím není jisté, zda krajský soud, který bude o restrukturalizaci firmy rozhodovat, žádosti Job Air vyhoví. Musí s ní totiž souhlasit více než polovina věřitelů.
K těm se postupně přidala i některá letiště, z nichž letecká firma Job Air létala.
Daneš ZátorskýNarodil se v roce 1968 a nejprve působil jako policista. Po revoluci se stal jedním z prvních absolventů makléřských kurzů v zemi a při obchodech s akciemi vydělal podle vlastních slov první větší peníze. S jejich pomocí pak založil například současný holding Geofin. |
Dlužila například brněnskému či ostravskému letišti, silné slovo ale bude mít také společnost Siemens Financial Services, které Job Air dluží přes 12 milionů, či GE Engine Services s téměř devatenáctimilionovou pohledávkou za údržbu motorů.
O budoucnosti letecké firmy Job Air - Central Connect Airlines se rozhodne v nejbližších dnech. Soud již jen čeká, až společnost dodá chybějící materiály, jako je například kompletní seznam dlužníků, a na jejich vyjádření, zda s reorganizací souhlasí.