Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Měsíc po restartu dráhy na Opavsku. Spokojenost, ale volných míst je dost

  7:55aktualizováno  7:55
Poloprázdné, nebo poloplné. Záleží na úhlu pohledu. Měsíc po zahájení víkendového provozu lokálky mezi Opavou a Jakartovicemi hodnotí provozovatel vytíženost vlaků jako slibnou. Ale může to být ještě mnohem lepší, poznamenávají další.

Při poslední jízdě lokálky Opava - Jakartovice letos v dubnu měl motorák smuteční věnec. Nyní začala fáze oživování trati. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Nadějný průměr. Tak zní nejčastější hodnocení zájmu cestujících o víkendové spoje na železnici mezi Opavou a Jakartovicemi. Vlaky z této dráhy zmizely letos v dubnu, příčinou byl malý zájem lidí a s tím spojená vysoká ztrátovost spojů.

Po nářcích, stescích i stížnostech cestujících se obce podél trati rozhodly železnici obnovit, ovšem už jen o víkendech. Na náklady ve výši asi 260 tisíc korun částkou 150 tisíc finančně přispěl také krajský úřad.

Jízdní řád lokálky

První obnovený motorák vyjel 5. července. „To bylo plno, prostě paráda. Postupem času ale zájem částečně opadl. Je to dobré, ale může být ještě lépe,“ hodnotí Vladimír Chovanec, starosta Slavkova u Opavy a současně i předseda sdružení obcí Mikroregion Hvozdnice.

Vytíženost je asi poloviční

Podle něj jezdí nejen přespolní, ale také domácí. „I od nás z obce vyrazí rodiny na výlet do Jakartovic, případně na druhou stranu do Opavy.“

Motoráky řady 810 vyjíždějí v soboty a neděle do Jakartovic a zpátky třikrát denně.

„Určitě si nestěžuji. Vytíženost vlaků je asi poloviční, průměrně padesát lidí na obrat. Za červenec využilo vlaků do Jakartovic 1189 cestujících a tržby přesáhly 18 tisíc korun.,“ říká Jan Šatava, jednatel společnosti Railway Capital, která jakartovickou dráhu provozuje.

Poznamenal, že v některých spojích jezdí v motoráku s kapacitou přes padesát lidí třeba i deset, patnáct cestujících. „Ale jindy jsou sedadla plná a musí se stát,“ upozorňuje.

Překvapení? Vysoký počet trampů

Když se objevila nabídka provozovat jakartovickou lokálku, tak na nic nečekali. „Trať ze šedesátitisícového města do přírody je určitě zajímavá a měla by se vyplatit. Řekli jsme si, že to rozhodně zkusíme,“ vysvětluje.

Společnost provozuje v tuzemsku čtyři lokální tratě, například její vlaky jezdí mezi Litoměřicemi, Lovosicemi a Mostem nebo mezi Kadaní a Podbořany.

„Co mě ve Slezsku překvapilo, tak je vysoký počet trampů. Něco takového už v Čechách takřka vymizelo,“ podivuje se Šatava.

Doufá, že srpen bude v počtu cestujících silnější než červenec. „Jsou celozávodní dovolené, další lidé se vracejí ze zahraničí...,“ přemýšlí. Vlaky pojedou do konce září a podle výsledků se rozhodne, zda a v jaké míře se bude pokračovat i v příštím roce. „Může být lépe, ale i hůře. Počkáme...,“ dodal starosta Chovanec.

Autor:






Hlavní zprávy

MAPEI, spol. s r.o.
Obchodně technický pracovník

MAPEI, spol. s r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.