Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobci dílů do aut se skandálu Volkswagenu nebojí, zakázek mají dost

  14:15aktualizováno  14:15
Automobilka Volkswagen sice kvůli aféře s emisemi preventivně omezila výrobu v jednom ze svých závodů, dodavatelé autodílů z Moravskoslezského kraje se však o zakázky nebojí. Oslovení manažeři problémy nepřipouští.

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Automobilový průmysl má v Moravskoslezském kraji silnou základnu. Kromě velkých společností v čele s nošovickou automobilkou Hyundai tu však působí i desítky drobnějších firem. Automobilkám dodávají nejrůznější díly, ať už jako přímí spolupracovníci, nebo coby subdodavatelé.

O to větší by mohly být v regionu obavy ze současného skandálu automobilky Volkswagen, s níž firmy v kraji spolupracují. Manažeři však zatím zůstávají klidní.

Martin Štěpánek, vedoucí národohospodářské katedry Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské, jim dává za pravdu. „Dramatický dopad na výrobu firem v kraji bych nečekal, problém se týká hlavně motorů a zdejší společnosti se většinou podílejí na výrobě dílů pro jiné části automobilů,“ vysvětluje Štěpánek.

Problém spíše vidí v tom, co se bude s technologií dieselových motorů dít dál. „Tam by totiž z dlouhodobého hlediska mohl nastat útlum. Záleželo by na tom, jakým způsobem se Evropa rozhodne snižovat emise. A tady bych naopak viděl možnost pro další rozvoj automobilového průmyslu u nás, pokud by dokázaly naše firmy na nové trendy rychle zareagovat, mohly by jej výborně využít,“ doplňuje Štěpánek.

V kopřivnické společnosti Brose si ze skandálu automobilky Volkswagen vrásky nedělají. „Zatím jsme žádné změny nepocítili. Od okamžiku, kdy se tento problém objevil, uplynula relativně krátká doba. Nevylučuji ale, že by se v budoucnosti tyto problémy promítnout mohly. Pro nás by to ale nic neznamenalo, máme tolik projektů, že bychom případný výpadek hravě nahradili. Už delší dobu se potýkáme s tím, abychom uspokojili všechny zákazníky,“ říká Petr Kulík, personální ředitel společnosti.

Dopad aféry se projeví nejdřív za měsíc

Obdobně se na situaci dívá i Břetislav Šimeček, generální ředitel fulnecké společnosti Moravia Stamping. „V tuto chvíli se nic neděje. Trh zůstává stejný, ale to může být zapříčiněno i tím, že automobilky objednávají naše součástky s předstihem. Lépe to budeme vědět zhruba za měsíc, ale naší výroby by se případný pokles výroby společnosti Volkswagen dotknout neměl. Naše výrobky dodáváme i do dalších automobilek, jako je například Fiat nebo BMW,“ zmiňuje Šimeček.

V automobilovém průmyslu se pohybuje i společnost ArcelorMittal. V Moravskoslezském kraji působí její pobočka ArcelorMittal Tubular Products.

„Do koncernu Volkswagen nedodáváme přímo, ale prostřednictvím jiných firem. Doposud tato aféra na množství dodávek neměla vliv,“ vysvětluje mluvčí firmy Barbora Černá Dvořáková.

„Množství, které do koncernu dodáváme, činí přibližně tři procenta celkové výroby pro automobilový průmysl, takže ani případné omezení dodávek na nás nebude mít velký vliv,“ doplňuje mluvčí.







Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.