Práce na modernizaci silnice I/11 pomalu postupují.

Práce na modernizaci silnice I/11 pomalu postupují. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

První dopravní omezení kvůli stavbě silnice z Ostravy do Opavy končí

  • 2
Stavba důležité spojnice mezi Ostravou a Opavou má první hotové části. Po roce například řidiči mohou z Hrabyně do Háje ve Slezsku a Smolkova. Během prosince se také zprovozní cesty v Mokrých Lazcích.

Rok se z Hrabyně do Háje ve Slezsku jezdilo jen velkou oklikou. Kvůli stavbě nové trasy silnice I/11 v úseku mezi Opavou a Ostravou se tady dvě silnice musely přebudovat. Teď sem mohou první auta.

Podle starostky Hrabyně Zdeňky Jordánové roční komplikace stály za to. "Lidé z Háje ve Slezsku i Hrabyně se v roce 2015 mimoúrovňovým křížením napojí na novou čtyřpruhovou silnici mezi Ostravou a Opavou," řekla Jordánová.

Řidiči tak mohou využít vůbec první postavené součásti budované silnice I/11. "Jedná se o první zprovozněné objekty při stavbě jedenáctky mezi Opavou a Ostravou," potvrdil krajský náměstek pro dopravu Daniel Havlík.

Fakta

Takzvaná Prodloužená Rudná naváže na Rudnou a odkloní auta z Poruby a Pustkovce.

Trasa bude dlouhá zhruba 6,7 kilometru a bude stát 2,5 miliardy korun. Úsek Mokré Lazce na ni naváže a ulehčí Velké Polomi a Hrabyni. Necelých 10 kilometrů vyjde na 3,6 miliardy.

První řidiči na spojku vyjedou v srpnu 2015. V případě Mokrých Lazců v celém rozsahu, u Prodloužené Rudné po jedné půlce.

Stavby už jsou zcela hotové. "Mezi Hrabyní a Hájem ve Slezsku a Smolkovem je v provozu silnice a most," upřesnila Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic.

Ještě během prosince ředitelství také zprovozní komunikace na druhé straně jedenáctky, v Mokrých Lazcích. Změny řidiče čekají také na hlavní trase Ostrava - Opava.

V těchto dnech se plánuje například převod provozu už na nově vybudovanou souběžnou část silnice I/11, a to v úseku mezi Novými Sedlicemi a Hrabyňským kopcem.

"Připravují se omezení šířky komunikace v souvislosti s pracemi na Hrabyňském kopci a také opatření zimní údržby," doplnila Ledvinová.

Na samotné I/11 se v úseku Mokré Lazce i Prodloužená Rudná čile pracuje. Dostavují se mosty, které jsou podle Ledvinové stěžejní.

"V různém stupni rozestavěnosti jsou všechny," poznamenala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic . Dále se pracuje na přeložkách vody, plynu a inženýrských sítích.

V této oblasti mají Mokré Lazce náskok, přeložky se tam už předávají a kolaudují. Na Prodloužené Rudné na nich ještě pracují dělníci. Zatím vše postupuje podle harmonogramu.

"Zprovoznění obou staveb se předpokládá v jednotném termínu, v srpnu 2015. Mokré Lazce v celém rozsahu, Prodloužená Rudná pouze po jedné polovině," sdělil Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

O stavbu nové silnice mezi Ostravou a Opavou města a obce ležící na její trase bojují už roky, v roce 2001 kvůli tomu založily i společné sdružení. Oblastí totiž projedou denně desetitisíce aut.

Stávající komunikace technicky nevyhovuje. Hustá doprava také komplikuje život v obcích, kudy stará cesta vede.