Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rekonstrukce důležité silnice v centru Ostravy se chýlí ke konci

  20:05aktualizováno  20:05
Kdy už to bude, ptají se netrpělivě lidé projíždějící centrem Ostravy. Zajímá je, kdy skončí oprava posledního úseku Nádražní ulice. Řidiči chtějí vědět, kdy se rušná silniční tepna znovu otevře automobilům, a cestující v tramvajích, kdy začnou fungovat zastávky u Elektry. Velmi brzy, vzkazuje radnice.

Za poslední dva roky Ostrava opravila velkou část Nádražní ulice. | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

„Stavba je těsně před dokončením. Plánované práce by měly skončit podle harmonogramu 30. listopadu, ale na otevření silnice i zprovoznění zastávky Elektra si lidé budou muset počkat o pár dní déle,“ říká investiční náměstek ostravského primátora Břetislav Riger.

Prodleva ve znovuzprovoznění tramvajových zastávek u Elektry souvisí s novými jízdními řády. „Zastávky slavnostně otevřeme už 9. prosince, ale zastavovat na nich začneme až 11. prosince, kdy vstoupí v platnost změny jízdních řádů,“ vysvětluje mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

„Celá zastávka vypadá po rekonstrukci jinak. Jde o záliv vídeňského typu, který je bezpečný pro cestující. Chodník sahá až ke kolejím, takže auta nemohou projet, dokud tam stojí tramvaj,“ popisuje Riger s tím, že město chce v blízké budoucnosti zmodernizovat i prostor pro cestující u Elektry. Z tamního chodníku už zmizely staré přístřešky. A delší čas po znovuotevření zastávky tam žádné nebudou.

„Necháváme vyrábět nové, reprezentativnější přístřešky. Budou opět prosklené, konstrukce bude tmavě šedá, ale vzhledem k jejich atypičnosti budou hotové až příští rok,“ říká Riger.

Auta vjedou na komunikaci až 10. prosince

A v dalších letech by se měla nové podoby dočkat i Umělecká ulice, která spojuje Dům umění se zastávkou na Nádražní ulici. „Město už vypsalo architektonickou soutěž. Zatím je v podmínkách, že architekti budou muset respektovat vzhled nové zastávky, ale ještě zvažujeme, že jim necháme volnou ruku,“ nastínil Riger.

Dodal, že původně chtěli současně se zastávkami zprovoznit Nádražní ulici pro auta. To se ale změní.

„Auta chceme pustit na Nádražní ulici už o půlnoci z pátku na sobotu 10. prosince,“ říká náměstek Riger.

Kanalizace byla v havarijním stavu

Dvouleté opravy části rušné silniční tepny spolykají 174 milionů korun, z toho letošní práce téměř 85 milionů. Důvodem tak rozsáhlých prací byl havarijní stav kanalizace.

„Hotové jsou všechny plánované stavby: zemní práce, uložení nové kanalizace a nového vodovodu. Společnost RWE položila za své peníze nový plynovod. Několik desítek let by se tak v opravené části nemělo kopat do země. Navíc jsou nové tramvajové koleje položené na protihlukové rohoži, což ocení lidé, kteří tam bydlí a pracují,“ dodal Riger.

Stavebníci teď dokončují poslední úpravy. Museli například předláždit chodník v místě, kde na sebe navazují loňské a letošní práce. Kvůli odlišnému způsobu pokládání dlaždic totiž vznikly v ohybu různorodé obrazce. Město je chce sjednotit.

Nádražní ulice patří mezi velmi frekventované komunikace v centru Ostravy.

Nádražní ulice patří mezi velmi frekventované komunikace v centru Ostravy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

(ilustrační snímek)
Dvanáctiletá dívka poslala intimní fotky muži se sbírkou dětského porna

Vydával se za dvacetiletého mladíka, přes Facebook oslovil dvanáctiletou dívku a následně po ní požadoval fotografie intimních partií. Později si s nezletilou...  celý článek

Na kole. Jeden z úseků cyklostezky vedoucí mezi Ostravou a Beskydami podél řeky
Ostrava staví a chystá další cyklostezky, stát to bude 43 milionů

Zanedlouho budou mít ostravští cyklisté k dispozici přes 250 kilometrů značených stezek, pruhů a tras. Loni mohli využít 244 kilometrů cyklostezek. Letos k nim...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.