"Právě jsme kompletně opravili karoserii a auto převezli do přípravny laků," popisuje majitel firmy Vítězslav Hinner.
Jak se rodí Tatra 87 |
Renovátoři do původního stavu uvedli nárazníky, lišty i dveře včetně jejich dřevěných rámů. Pracují také na opravách motoru. Dva měsíce teď na karoserii budou vrstvu po vrstvě nanášet tmel, zbrousí jej a nechají vyzrát. Pak přijde na řadu lak. A na závěr čalounění (o začátku renovace a dalším postupu čtěte zde).
Renovátoři vše uvádějí do původního stavu. Auto zbavují neoriginálních dílů, pomáhají jim v tom záznamy v zakázkové knize, jež je uložená v Technickém muzeu Kopřivnice. "V květnu bychom chtěli vyjet," říká Hinner. Auto si z dílny vyzvedne jeho český majitel. Luxusní vůz s aerodynamickou karoserií pochází z roku 1947.
Automobilka Tatra vyráběla Tatru 87 v letech 1937 až 1950. V letech 1947 až 1950 s tímto typem vozu cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund podnikli cestu do Afriky a Jižní Ameriky.