Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči u přejezdu ve Studénce riskují. Už dříve uvázlo auto mezi závorami

  10:15aktualizováno  10:15
Patří k nejvytíženějším v zemi. Denně tudy projedou stovky vlaků i aut. Řidiči hudrují, že u závor čekají i patnáct minut. Někteří z nich proto riskují a projíždějí železniční přejezd ve Studénce na červenou.

Možná spěchal a byl nepozorný. Možná riskoval. Kdoví. Jisté je, že padesátiletý polský řidič projížděl ve středu ráno železniční přejezd ve Studénce na červenou. Kdyby to neudělal, nenarazil by do něj vlak a nezemřeli by dva lidé. Výstražné zařízení přitom fungovalo, jak mělo.

„Na přejezdu bylo vše v pořádku,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. „Chyba byla jednoznačně na straně řidiče.“

Přejezd ve Studénce na Novojičínsku patří k nejvytíženějším v zemi. „Vždyť jde o hlavní tah mezi Ostravou a Prahou. Pamatuju si na starší údaj, podle kterého po této trati denně projede 240 vlaků. Jezdí prakticky neustále v obou směrech,“ řekl starosta Studénky Lubomír Šobich. 

Stovky vlaků znervózňují řidiče

Informaci potvrdil i Jakub Ptačinský. „Velmi silná je i nákladní doprava, každých pět minut tím místem projede vlak, to znamená, že se dostáváme na stovky vlaků za den,“ zmínil mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Fotogalerie

Řidiči jsou z množství vlaků nervózní. Často spěchají, riskují, nerespektují výstražná zařízení a koleje přejíždějí na červenou.

„Ve Studénce jsou jenom dvě možnosti, jak přejet hlavní železniční trať, buď přes přejezd, anebo po mostě na druhé straně města. Přejezd je nepříjemný v tom, že přes něj jezdí hodně vlaků, občas se proto stává, že po delším čekání se závory sice zvednou, ale vzápětí začne blikat červené světlo a závory se zase zavřou,“ popsal čtyřiatřicetiletý Miroslav Novotný z Nového Jičína. 

Auto mezi závorami neuvázlo poprvé

Řidiči tak stojí u přejezdu dlouhou dobu, tudíž chtějí využít každé možnosti, jak se dostat na druhou stranu.

„Kdykoli tam jedu, doufám, že budu mít kliku a nepojede žádný vlak, ale málokdy se to podaří, většinou čekám i patnáct minut. Vím, že někteří riskujou a projíždějí to na poslední chvíli, mě to ale v životě nenapadlo,“ řekl Novotný.

„Je to tady veliký problém,“ sdělil Vladimír Spáčil, který bydlí přímo u trati. „Loni jsem na vlastní oči viděl, jak na přejezdu mezi závorami uvízlo osobní auto. Vystoupil z něj spolujezdec, zdvihl závoru a řidič odjel.“ Přejezd přitom monitorují kamery. „Kdyby dopravka trestala hříšníky pokutami, tak by se to odnaučili,“ doplnil Spáčil.

Místo, kde se nachází přejezd, na kterém došlo k tragické nehodě pendolina s...

Místo nehody pendolina s nákladním autem u Studénky na Novojičínsku





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotelový dům Merkur v Havířově v době, kdy fungoval jako ubytovna.
Hotelové domy v Havířově dále chátrají. Změna majitele zatím nepomohla

Po dvou letech, kdy bývalou havířovskou ubytovnu Merkur koupil soukromý investor, se toho příliš nezměnilo. Soubor tří budov měl podle původních záměrů sloužit...  celý článek

V dopravních prostředcích MHD v Ostravě začali pracovat přepravní asistenti. A...
Lidé kritizovali výluku v Ostravě-Porubě. Město jim vyšlo vstříc

Jak opravit frekventovanou ulici 17. listopadu i s kruhovými objezdy a zastávkami v Ostravě-Porubě, a přitom zajistit objízdné trasy pro autobusy a zároveň...  celý článek

Pavel Drobil ve firmě V-Nass, bývalé Nástrojárně vítkovického Závodu 5, kterou...
Z politika investorem. V Ostravě jsou obrovské možnosti, říká Pavel Drobil

Byl jednou z čelných tváří ODS, ministrem životního prostředí, náměstkem hejtmana. Před několika lety se Pavel Drobil z politiky vytratil, začal investovat a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.