Z ostravské části dálnice D1 budou moci řidiči sjíždět do Poruby. Ale nejdříve za šest let. (ilustrační snímek)

Z ostravské části dálnice D1 budou moci řidiči sjíždět do Poruby. Ale nejdříve za šest let. (ilustrační snímek) | foto: ŘSD

Severní spoj dálnice s Porubou se vyhne cenné přírodě, ale ne domům

  • 12
Lidé z Poruby i okolních obvodů Ostravy by se měli začít zajímat o projekt Severního spoje. Město už má totiž hotový investiční záměr dostavby silničního koridoru za 1,4 miliardy korun. Cestu chce dobudovat do roku 2020.

Nová komunikace se díky protestům Ostravanů zcela vyhne Turkovu, území se zbytky lužního lesa, které je od roku 1993 přírodní památkou. Od dálnice ale povede kolem biokoridorů řeky Opavy a také domů, především v ulicích Martinovská, Průběžná a Provozní.

Podívejte se na trasu Severního spoje

"Lidé budou mít šanci vyjádřit se k záměru při veřejném projednávání," říká za projektanty ředitel Dopravoprojektu Ostrava Martin Vilč.

O Severním spoji se mluví od osmdesátých let. Spojí Porubu, Třebovice a Martinov s centrem města. Porubě zajistí druhé připojení na dálnici. A počítá se i s napojením Hošťálkovic.

"Nový koridor ulehčí přetíženým ulicím Opavské a Rudné. Jeho potřeba se ukázala například při povodních, kdy byly obě současné tepny pod vodou a Poruba byla odříznutá od města. Severní spoj chyběl i při opravách Svinovských mostů," říká náměstek ostravského primátora Tomáš Sucharda.