Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silničářům na Ostravsku dochází sůl a další nemají. Začnou štěrkovat

  11:20aktualizováno  11:20
Ostravsku hrozí, že brzy spotřebuje letošní zásoby posypové soli, další rezervy ale silničáři už nesehnali. Krajští radní proto rozhodli, že se na méně frekventované silnice bude místo soli sypat štěrk.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Letos krajští silničáři objednali pro silnice prvních, druhých a třetích tříd více než 31 tisíc tun posypové soli. Jenže už v polovině zimy bylo využito 16,5 tun, přičemž nikdo neví, jak dlouho bude na silnicích hlavně v horských a podhorských oblastech ležet sníh, případě jak často vozovky pokryje náledí.

Oproti minulé zimy byla zásoba soli navýšena o více než pět tisíc tun. "Přesto existuje velký předpoklad, že nebude stačit. Přitom žádná z firem není schopna požadované soli zajistit," uvedla mluvčí krajského úřadu Šárka Vlčková.

Řidiči se nouzi diví, ale štěrk prý zvládnou

Radní proto rozhodli, že na méně využívané silnice budou jezdit sypače se štěrkem. "Na takzvaný inertní posyp bude převedeno 217 kilometrů krajských silnic. Opatření s posypem štěrku místo soli se nebude týkat velkých měst jako například Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín, Opava, Bohumín, Karviná," dodala Vlčková.

Názory řidičů se různí, většinu oslovených ale překvapuje, že kraj má se solí nouzi. "Sice zima začala docela brzy a byla tuhá, ale nyní už je nějaký čas docela mírná," uvedl profesionální řidič Vladimír Marek z Nového Jičína, který sice sůl všude na vozovkách nemá moc rád, nicméně říká, že někde je naprosto nezbytná.

"Pokud bude zima dlouhá jako vloni, tak nastane problém. A my se bez solení vrátíme se o čtyřicet let zpátky, jenže se současnou hustotou dopravy," uznal Marek.

Jaký posyp je pro silnice a dopravu vhodnější?

celkem hlasů: 2559

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. února 2011. Anketa je uzavřena.

Každý má výhody i nevýhody 681
Štěrk 644
Sůl 636
Je mi to jedno 598

Naopak Tomáši Mokrohajskému z Ostravy štěrk nevadí. "Sůl je sice účinná, ale jen pokud není velký mráz. Ale jinak žere boty i karosérie. Kdo umí jezdit a neblázní, tak tomu štěrk nevadí," konstatoval.

Kraj se stará o 3 051 kilometrů silnic, jeden kalamitní den přijde na šest milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výstraha na vysoké teploty a sucho se naplnila. Rekordy ve čtvrtek padly na 120...
Zeleň i propustná dlažba. Města se chystají na změny klimatu

Propustná dlažba, stinná zeleň, citlivé hospodaření s vodou. První města v Moravskoslezském kraji se začínají přizpůsobovat podmínkám, které podle odborníků...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Moravskoslezský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Ivan Korč začal fotit koncem šedesátých let. Focení má spojené mimo jiné s...
Ostravské stopy: Pár hodin a sníh byl černý, vzpomíná fotograf Ivan Korč

Ruská kniha a stará cesta do Ostravy s rozbitými obrubníky. Takto netradičně vzpomíná Ivan Korč na rok 1968. I toho se týkalo povídání s fotografem, kterému...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.