Díry v silnici se nevyhnuly ani centru Ostravy.

Díry v silnici se nevyhnuly ani centru Ostravy. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Silnice jako řešeto. Děr je někde v kraji více než asfaltu

  • 3
Už v polovině zimy vypadají silnice v Moravskoslezském kraji jako měsíční krajina. Hlavně vedlejší tahy jsou plné děr, které ohrožují bezpečnost provozu i samotné řidiče.

Není třeba jezdit do Jižní Ameriky na slavnou Rallye Dakar. Není třeba jezdit do vojenského prostoru Bahna na stejnojmennou oblíbenou soutěž terénních vozů. Milovníkům jízdy v těžkém terénu bohatě vystačí silnice v Moravskoslezském kraji.

"Když přijíždím k havířovskému rondelu, mám vždycky oči na stopkách," říká profesionální řidič Vítězslav Kačor. "Je tam jedna díra za druhou, řidiči nestíhají kličkovat."

Víte o úsecích v kraji, kde díry v silnici ohrožují řidiče?
Napište na: redova@mfdnes.cz

.

Podobné to je i na silnici ze Šenova do Petřvaldu na Karvinsku, tam je snad půl kilometru dlouhý úsek, kde si člověk může jen vybírat, jestli chce vrazit do díry vlevo, nebo vpravo. A výmoly jsou i na Rudné. Jezdím s tatrou, ale i s ní to občas pořádně zatřese," dodal Vítězslav Kačor.

Obdobné úseky, jako je ten mezi Šenovem a Petřvaldem, znají řidiči na řadě míst kraje. A mnohdy téměř nemají šanci se jim vyhnout.

Doslova tragicky vypadá například silnice mezi Paskovem a Ostravou-Hrabovou. Té se nevyhne téměř žádný z řidičů, který chce jet z Místku do Ostravy a nemá zaplacenou dálniční známku.

Tání odkrylo poničené silnice

V úseku mezi bývalým Dolem Paskov a začátkem Hrabové je dvousetmetrový úsek, na němž je více než šedesát děr, hloubka velké části z nich přesahuje deset centimetrů. Řidiči nemají šanci se jim vyhnout, problémy jsou zde hlavně v noci, kdy díry ve tmě splývají s povrchem a část z nich lze jen odhadnout.

Kam zavolat

Pro nahlášení výtluků v silnicích je potřeba vědět, kdo silnici spravuje.

V Moravskoslezském kraji se jedná hlavně o dva podniky. O krajské silnice se stará Správa silnic Moravskoslezského kraje (SSMSK), v Ostravě mají většinu ulic na starosti Ostravské komunikace, ve městech pak technické služby.

Kam zavolat
Ostravské komunikace
Dispečink: 596 622 922
595 621 261

SSMSK
Centrála: 595 135 911

Většina děr se objevila po posledním tání, které odkrylo škody způsobené na silnicích v kraji.

"Letošní průběh zimy je pro silnice to nejhorší, co může být," vysvětluje mluvčí Ostravských komunikací Jiří Maléř. "Sněžení, mráz, pak obleva, to silnicím neprospívá. Do malých trhlin se dostává voda, která pak zmrzne - a led trhá vozovku," popsal důvody častých výtluků na silnici mluvčí.

Díry by měly zmizet

Podle Tomáše Böhma, ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje, by se špatná situace na silnicích v Moravskoslezském kraji mohla rychle změnit.

"Díky příznivému počasí se povedlo přesvědčit majitele jedné obalovny na Opavsku, aby spustil výrobu, díky tomu jsme od středy zahájili opravy teplou směsí," řekl ředitel.

"Ve středu a ve čtvrtek jsme zahájili opravy na Bruntálsku a na Opavsku, v dalších dnech se pak chceme zaměřit i na ostatní části regionu. Zatímco ve středu a ve čtvrtek mířilo na Opavsko a Bruntálsko dvacet tun teplé směsi, v pátek už to bylo padesát tun na Frýdecko-Místecko. Naši pracovníci byli na silnicích i v sobotu, pokud nám to počasí dovolí, budou v opravách pokračovat i příští týden. Neříkám, že opravíme vše, ale chceme opravit, co nám počasí dovolí," dodal.

Díry v silnici mezi Paskovem a Ostravou-Hrabovou.

Díry v silnici mezi Paskovem a Ostravou-Hrabovou.