Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silnice smrti do Beskyd. Za šest let si vyžádala sedmadvacet obětí

  15:17aktualizováno  15:17
Hned tři oběti na životech si v předvánočním týdnu vyžádal provoz na silnici I/56 mezi Ostravou a Bílou. U Paskova srazil automobil ženu, u Frýdlantu pak po srážce zemřeli řidiči dvou osobních automobilů.

Na čtyřproudé silnici mezi Frýdkem-Místkem a Bílou chybí svodidla. Vyjetí do protisměru pak obvykle končí hodně tragicky jako 19. prosince, kdy zemřeli dva lidé. | foto: ZZS MSK

Tragický předvánoční týden rozšířil počet mrtvých na silnici R56 mezi Ostravou a Bílou na sedmadvacet za posledních šest let. Vyplývá to ze statistiky Jednotné dopravní vektorové mapy provozované ministerstvem dopravy.

Šestkrát záchranáři marně zasahovali u Bašky, čtyřikrát v katastru Frýdlantu nad Ostravicí a ve Starých Hamrech.

Ze statistik vyplývá, že zvlášť nebezpečný úsek je mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí. Silnice je zde totiž vedena ve dvou pruzích v obou směrech a dělící pás se svodidly v těchto místech nahrazuje dvojitá středová čára. Právě jeho absence byla zásadní při smrti dvou řidičů při nehodě u Bašky, ke které došlo 19 prosince (o tragédii více zde).

Pomoci musel i záchranářský vrtulník. (14. dubna 2012)

Na silnici I/56 mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí přistává vrtulník záchranářů.

Pomoci by zde mohla například středová lanová svodidla, která se osvědčila například na jiné známé "silnici smrti" I/48 mezi Příborem a Novým Jičínem. Tuto variantu už navrhovali také policisté, zatím ale marně.

"V minulosti jsme už několikrát dávali podnět Ředitelství silnic a dálnic, aby byl čtyřpruh rozdělen minimálně lanovými svodidly," řekl mluvčí frýdecko-místeckých policistů Vlastimil Starzyk. "Jelikož jde o obecně ohrožený úsek, jako tomu u všech nerozdělených čtyřpruhů je, budeme tento požadavek urgovat. Taková místa jsou vždy nebezpečná," doplnil informace policejní mluvčí.

Podle Lubomíra Hýbla z Ředitelství silnic a dálnic se ale rozdělení silnice v nejbližší době neplánuje. "S instalací středových svodidel na této komunikaci zatím nepočítáme. Nelze ji ani srovnávat se silnicí mezi Příborem a Novým Jičínem, která je podstatně užší. Úpravy už se prováděly v okolí Bašky, kde byly zřízeny optické zpomalovací pruhy," dodal.

Silnice I/56 mezi Ostravou a Bílou na Frýdecko-Místecku patří mezi nejnebezpečnější.

Silnice I/56 mezi Ostravou a Bílou na Frýdecko-Místecku patří mezi nejnebezpečnější.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.