Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavební firmy soutěží o zakázku na obchvat Frýdku-Místku

  8:35aktualizováno  8:35
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo druhé kolo výběrového řízení pro stavbu obchvatu Frýdku-Místku. Mosty přes obchvat bude muset stavět město.

Na obchvat už ve Frýdku-Místku čekají desítky let. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

O to, kdo získá zakázku za téměř pět miliard korun na stavbu obchvatu Frýdku-Místku, nyní začaly soutěžit stavební firmy.

Ředitelství silnic a dálnic vypsalo druhé kolo soutěže o zhotovitele stavby. V prvním se předběžně schvalovalo, zda se firmy vůbec mohou soutěže zúčastnit, ve druhém už jde o výběr konkrétního stavebníka. Ovšem to, kdy se začne ve skutečnosti stavět, zatím ještě není jisté. „V případě bezproblémové přípravy bude jejich výstavba zahájena ještě v průběhu letošního roku,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Bezproblémový průběh přípravy se však v případě stavby obchvatu Frýdku-Místku nedá příliš předvídat. „Při přípravě staveb je stále třeba počítat se standardními riziky investorské přípravy, jako je například majetkoprávní vypořádání, odvolání účastníků správního řízení v rámci stavebních řízení nebo odvolání neúspěšných uchazečů o zakázku k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ poznamenal mluvčí ŘSD.

Na část obchvatu nebylo vydáno stavební povolení

U frýdecko-místeckého obchvatu jde hlavně o úsek, v němž trasa prochází chráněným územím kaňonu řeky Morávky. Pro tuto část stavby totiž stále nebylo vydáno stavební povolení.

Zástupci ŘSD sice věří, že se tak stane ještě v tomto roce, skutečnost ale bývá většinou zcela odlišná. Třeba jako v případě Skatulova Hliníku, ekologického opatření, které má z trasy obchvatu odstranit dávnou skládku někdejších Válcoven plechu plnou těžkých kovů a jiných nebezpečných látek.

Stavební úřad sice vydal rozhodnutí o umístění stavby již 22. prosince 2016, odvolání však podaly dva občanské spolky. Ty jej sice vzaly v polovině března zpět, přípravu na sanační práce tak ale nešlo zahájit dříve než v polovině května letošního roku.

A další problémy musí řešit magistrát Frýdku-Místku kvůli změnám, které ŘSD v projektu udělalo. Z původních plánů obchvatu totiž vypadla stavba dvou mostů spojujících Frýdek-Místek s Chlebovicemi, okolím přehrady Olešná a Palkovicemi. Vyřazení mostů z plánu výstavby by v praxi znamenalo, že by všichni lidé mířící k přehradě Olešná, ať už na její břehy, nebo do akvaparku, museli po silnicích.

Mosty si město postaví samo

„Jde hlavně o spojení pro pěší a cyklisty. Nechceme, aby se v těchto směrech museli prodírat mezi nákladními automobily a podobně,“ řekl náměstek frýdecko-místeckého primátora Karel Deutscher.

A úpravy budou potřebovat i některé silnice v okolí obchvatu. O ty se má postarat krajský úřad. „Chceme se domluvit s krajem, že bychom naše projekty spojili. My chceme postavit dva mosty, oni budou upravovat silnici, chceme to udělat společně,“ dodal náměstek primátora.

Stavba dvou mostů přes chystaný obchvat by měla město přijít na zhruba 60 milionů korun v cenách z roku 2010.

Samotná stavba obchvatu, v současnosti spojující stavby obchvatu a dálničního přivaděče z dálnice D56 od Ostravy, by měla v celku přijít na necelých pět miliard korun. Na stavbu 8,6 kilometru dlouhého obchvatu počítá ŘSD s 4,035 miliardami korun, na stavbu 2,3 kilometru dlouhého přivaděče pak s 961 miliony korun.





Hlavní zprávy

Jobs Contact
Technický referent zakázek s AJ/NJ (35.000 - 45.000 Kč)

Jobs Contact
Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.