Informaci ve středu přinesl server zdopravy.cz. Následně ji potvrdil mluvčí Českých aerolinií (ČSA) Daniel Šabík.
ČSA dosud na linkách využívaly tři pronajaté letouny ATR 42, které však v následujících týdnech vrátí jejich majitelům, přičemž další prodloužení pronájmu už neplánují.
Větší stroje, které má dopravce ve své flotile, na linky nasazovat neplánuje.
„Nasazovat na obě linky proudová letadla s větší kapacitou z flotily koncernu nedává totiž z ekonomického hlediska smysl. Ani jedna z linek nemá pro toto využití obchodní potenciál ani předpoklad dalšího růstu poptávky,“ vysvětlil Šabík.
Provoz linek skončí 11. ledna příštího roku. Linku mezi Prahou a Ostravou přitom dopravce na jaře posiloval o nové frekvence a sliboval si od toho navýšení počtu cestujících. Nyní nabízí až čtyři lety týdně.
Alternativu zatím letiště nemá
„Bylo to pro nás překvapení, i když jsme se o osudu linky už dříve mnohokrát bavili,“ řekl Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel společnosti Letiště Ostrava. „Jde o rozhodnutí nového vlastníka Českých aerolinií, které už asi nezvrátíme,“ dodal.
Z pohledu letiště je možné, že linka spojující Ostravu s Prahou, fungující od roku 1959, definitivně skončí.
„Zatím nevíme o alternativě, současný dopravce pokračovat nechce, jiní se zatím nepřihlásili,“ podotkl Stanislav Bujnovský. Možné ukončení linky avizovalo v uplynulém roce i opakované rušení některých letů, letadlo z Prahy několikrát vůbec nepřiletělo.
Linky z Prahy do Bratislavy v současnosti létají v obou směrech třikrát týdně. Spoje po příletu do Bratislavy následně pokračují až do Košic a zpět.