Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Rumunsku mají možná lepší cesty, zní z rozkopaného okraje Orlové

  10:27aktualizováno  10:27
Rumunsko. Tabule s názvem této země se nedávno objevily u silnice v Zimném dole na okraji Orlové na Karvinsku. Lidé tak s nadsázkou poukazují na to, že tamní silnice jsou po položení kanalizace stále pořádně neopravené a připomínají tankodrom.

Lidé ze Zimného dolu v Orlové berou dlouhodobý stav silnic s humorem. Byť poněkud trpkým. | foto: Iva Smelíková

"Jedu na jedničku už sto padesát metrů. Kývu se z boku na bok," popisuje Dušan Otaševič cestu okrajovou částí Orlové.

Kvůli stavbě kanálů, která začala v první polovině roku 2012, jsou zdejší cesty rozbité a místní naštvaní. Jeden z nich dokonce nedávno před rozkopaný úsek umístil ceduli s nápisem Rumunsko. "Ono v Rumunsku je to možná lepší," podotýká Dušan Otaševič, který je předsedou osadního výboru Zimný důl.

Oprava silnic přijde na více peněz

Zatímco stavba kanálů za zhruba dvě stě milionů korun, z nichž má asi polovinu pokrýt dotace, nemá podle zástupců města i hlavního dodavatele, firmy Subterra, skluz a momentálně už dělníci položili více než devadesát procent všech stok a kanalizačních odbočení, s opravami cest je problém. Tedy hlavně s těmi v Zimném dole, kde si podle Dušana Otaševiče už mnozí místní poničili auta a žádají kvůli tomu město o náhradu škody.

Cesty v ulicích Klášterní a V Zimném dole totiž stavbaři odfrézovali, ale pak Subterra sdělila, že je kvůli neúnosnosti podloží neopraví, nebo až poté, co jí město na to dá další peníze.

Zástupci radnice byli zprvu proti, namítali, že opravy cest byly ve smlouvě, pak ale začali couvat. Dnes už mají k dispozici nový vlastní projekt na opravu zničených silnic, ještě ale budou se Subterrou řešit další postup. Chtějí ujasnit, zda opravu zahrnou do víceprací stavby kanalizace, nebo zda vypíšou novou soutěž.

Pořád není hotovo, stýskají si lidé

Jan Šunka, výrobní náměstek divize 2 firmy Subterra, přitom upozornil, že s opravami cest v místech, kde se kanály stavěly, začali dělníci už na podzim. Ovšem jen "nad rýhou", tedy nad samotnými kanály.

Kdy se nových cest dočkají lidé ze Zimného dolu, zatím není jasné. "Provedení stavby se odvíjí od stanovisek třetích osob a správních lhůt," vysvětluje Zdeňka Valová z tiskového oddělení radnice.

Mnohým místním došla trpělivost už dávno. "Loni tady celou zimu bylo bahno, všechno bylo rozkopané. Loni v létě, kdy mohli stavět, tak nestavěli, to samé na podzim. A zima? Pořád není hotovo, protože celé léto nikdo nic nedělal," dodává Dušan Otaševič.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.