Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silnici z Opavy do Ostravy dokončí do dvou let. Rudná musí počkat

  11:55aktualizováno  11:55
Už dlouho nezvládá silnice I/11 mezi Opavou a Ostravou nápor třiceti tisíc aut denně. Po dvou letech, kdy její oprava stála, se letos znovu začalo stavět. Úsek Mokré Lazce má být hotový do dvou let díky evropským penězům. Kdy dostaví Prodlouženou Rudnou lze zatím jen spekulovat.
Úsek Mokré Lazce bude dokončen díky evropským penězům do dvou let. (Ilustrační snímek)

Úsek Mokré Lazce bude dokončen díky evropským penězům do dvou let. (Ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Práce před dvěma lety ustaly kvůli škrtům vlády. Teď staveniště ožilo, dělníci pracují v úseku Mokré Lazce na opavské straně i na Prodloužené Rudné, jíž pokračuje cesta z hranice Opavska do Ostravy. Právě na Prodlouženou Rudnou však chybí peníze. Příští rok se opět zakonzervuje.

Kdy se svezeme po silnici I/11

* Úsek Mokré Lazce bude uveden do provozu do 31. 8. 2015, celá stavba pak hotová do 31. 10. 2015.

* U Prodloužené Rudné se uvedení do provozu jen předpokládá, a to na prosinec 2015.

"Mokré Lazce jsou prioritní. Na příští rok je v návrhu rozpočtu vyčleněno ze Státního fondu dopravní infrastruktury 118,7 milionu korun a z Operačního programu Doprava dalších 1,1 miliardy," informoval Roman Kluzák z ministerstva dopravy.

Právě díky evropským penězům se úsek, kde řidiči kvůli dopravním omezením na třicet kilometrů potřebují i více než hodinu času, do dvou let dokončí. "Financování je zajištěné," sdělil Kluzák.

Práce začaly v plném rozsahu. "V roce 2013 by nic nemělo bránit plynulému pokračování," potvrdila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Poprvé auta na novou cestu vyrazí v srpnu 2015.

Policie: Úsek patří mezi nejnebezpečnější

"Dokud to nebude, neuvěřím. Pořád se to odkládá, je to katastrofa. Kdyby se to pohnulo, bude dobře. Ze čtyř proudů je už dva roky svedený provoz do dvou, pod hrabyňským kopcem třicítka a padesátka. To se nedá," popisuje František Šrám, který coby řidič náklaďáku trasu projíždí několikrát denně.

Podle policistů patří úsek k nejnebezpečnějším. "Kvůli hustému provozu i kvůli převýšení v okolí Hrabyně patří k nejrizikovějším v kraji," uvádí mluvčí opavské policie René Černohorský.

Uleví se i obcím, jež cesta protíná. "Stávající provoz je obrovskou zátěží. Silnici téměř není možné přejít," upozorňuje opakovaně starostka Hrabyně Zdeňka Jordánová.

Na Prodlouženou Rudnou čeká Ostrava už osmnáct let. "Čekáme na ni od roku 1994. Odvede dopravu z páteřních komunikací Poruby, očekáváme od ní také snížení emisí a prašnosti a lepší spojení města s regionem ve směru na Opavu," popsal primátor Ostravy Petr Kajnar.

Rudná hotová do 2015? Není to jisté

Právě v Porubě je hlavním zdrojem prašnosti doprava a Prodloužená Rudná by umožnila například vznik diskutované nízkoemisní zóny.

Ostrava na ni však zřejmě bude čekat dál. Stát uvolnil dvacet milionů a minulý týden se tam začal stavět most přes ulici 17. listopadu. I když se ukončení stavby úseku předpokládá v prosinci 2015, ministerstvo už teď přiznává, že to není jisté. Příští rok se práce omezí. Je na ně vymezeno jen 19 milionů, tedy zlomek z celkových nákladů, které činí 2,4 miliardy.

"Práce budou pokračovat ve velmi omezeném režimu," upozornil Roman Kluzák z ministerstva. Dodal, že částka se může ještě měnit. Směrem nahoru, ale i směrem dolů. "Každý rok se naše prostředky snižují. Ideální by byla podpora některým evropským projektem."







Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.