Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už žádný guláš gratis, rozhodli v ČSSD. Strany šetří na kampani

  18:00aktualizováno  18:00
Šetříme. Takové by, alespoň slovy zástupců mnoha stran, mohlo být motto kampaně k předčasným sněmovním volbám. Jak přitom někteří kandidáti míní, nižší výdaje údajně nesouvisejí jen s tím, že kampaň potrvá poměrně krátce, zhruba dva měsíce.

Kdo si vzpomene. V roce 2002 rozdával v Ostravě předvolební guláš tehdejší kandidát ČSSD Josef Kubinyi | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"Prostě jsme si řekli, že kampaně musí být do budoucna levnější, ten nekonečný růst výdajů se musí někde zastavit a zlomit," uvádí krajský lídr ODS Zbyněk Stanjura.

Jak upřesňuje, podstata občanskodemokratické kampaně, jejíž cena se vejde do dvou milionů, je hlavně v kontaktování lidí na ulicích.

Na to sází i ČSSD, která do kampaně v kraji dá asi 2,5 milionu korun.

"Chceme lidem hlavně představit náš program. Dospěli jsme k názoru, že bombastické kampaně jsou zbytečné," míní Adam Rykala, krajská dvojka na sociálnědemokratické kandidátce.

Pro ty, kdo se těšili, že se na mítinku občerství zdarma, má špatnou zprávu. "Nerozdáváme pivo ani guláš zdarma. Jediné, co od nás voliči dostanou, jsou volební programy, informace o kandidátech, případně třeba nějaké propisky," dodává Rykala s tím, že podobně chce ČSSD kampaně koncipovat i v budoucnu.

Lidovci rozdávají chleba

"My jsme kampaň udělali přiměřenou času, takže pár billboardů, inzerce, noviny do schránek, letáky, šest koncertů a šest šeků na vzdělání," říká Pavol Lukša, lídr TOP 09. Jeho strana dá na kampaň v kraji sumu, která nepřevýší tři miliony.

Oproti tomu třeba Zemanovci do krajské kampaně vloží zhruba jeden a půl až dva miliony korun.

Lidovci zatím cenu kampaně v kraji nevyčíslili. Peníze krajským organizacím strany dělí ústředí třeba i podle počtu obyvatel v regionech.

"Vsadili jsme na kontaktní kampaň. Od pondělí navíc rozdáváme lidem Podivínský chleba, který si necháváme péct v jedné malé pekárně," říká krajský tajemník KDU-ČSL Jiří Navrátil.

Ano, jak správně tušíte, název chleba je odvozený od příjmení lídra lidovců, Tomáše Podivínského.

A cenu kampaně v kraji zatím neřekli ani zástupci hnutí ANO.

"V jednotlivých krajích tu částku nyní nedokážeme říct přesně, možné to bude až po volbách. V tuto chvíli odhadujeme, že náklady na kampaň v celé zemi budou třicet až čtyřicet milionů korun," zmiňuje mluvčí hnutí Radka Burketová.

Zatímco mnohé strany kampaň tvořily v létě, třeba komunisté začali dřív - už v květnu. "Měli jsme tak dost času na nominační konference i tvorbu volebních programů," říká lídr strany v kraji Miroslav Opálka.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Insolvence (ilustrační foto)
Insolvencí ubývá, moravskoslezské firmy ale ohrožují šikanózní návrhy

Počet podaných insolvenčních návrhů v Moravskoslezském kraji letos klesl ve srovnání s první polovinou loňského roku přibližně o pětinu. Region se však i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Moravskoslezský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Podobizna 22letého Antonína B., který uprchl z uzavřeného oddělení nemocnice v...
Z třinecké nemocnice utekl psychicky nemocný muž, z oddělení slanil

Moravskoslezská policie pátrá po pacientovi nemocnice v Třinci, kterému se v úterý odpoledne podařilo utéct z uzavřeného oddělení. Pokud se nevrátí, může být...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.