Osobní vlak jel z Frenštátu pod Radhoštěm na ostravské hlavní nádraží. Když čtyři minuty po osmé hodině vyjížděl ze zastávky Ostrava-Střed, vjel strojvedoucí na zakázanou kolej.
„Návěstidlo osobní vlak přejel o 140 metrů, pak byl zastaven generálním stopem,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. To znamená, že výpravčí vyslal signál, který spustil rychlobrzdu všem ohroženým vlakům.
Zastavil tak i protijedoucí spěšný vlak, který po stejné koleji mířil z ostravského hlavního nádraží k zastávce Střed. Oba vlaky zastavily zhruba 300 metrů od sebe. „Nikdo nebyl zraněn, událost dále prověřujeme,“ řekl mluvčí Drážní inspekce.
Událost potvrdila i mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Uvedla, že provoz byl zastaven do 9:52 hodin. „Bohužel, takové mimořádné případy se stávají, počkáme na závěry vyšetřování,“ sdělila.
RegioJet udělal chybu, informoval o srážce vlaků
Vjezd vlaku na obsazenou kolej s následným vyšetřováním zpozdil i vlaky konkurenčních společností RegioJet a Leo Express. Na webových stránkách RegioJetu se dokonce objevila zpráva o zpoždění kvůli tomu, že se v Ostravě „srazily vlaky jiného dopravce“.
Později se informace změnila na mimořádnou událost. „Omlouváme se, bylo to lidskou chybou při komunikaci mezi dispečerem a obsluhou webových stránek. Co nejdříve jsme nepřesnou informaci napravili,“ vysvětlila mluvčí RegioJetu Petra Nováková.
Podle údajů Drážní inspekce vjely vlaky na špatnou kolej v prvním pololetí ve 38 případech, což je o tři méně než za stejné období loňského roku. Pro strojvedoucí však jde o jeden z největších prohřešků (o problematice více zde).