Ačkoliv na semaforu svítila červená, vlak pokračoval v jízdě. Ilustrační snímek

Ačkoliv na semaforu svítila červená, vlak pokračoval v jízdě. Ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

Strojvedoucí v Ostravě projel na červenou, vlaky od sebe dělilo 300 metrů

  • 28
Na semaforu v Ostravě svítila ráno červená, přesto strojvedoucí pokračoval v jízdě. Přitom se po stejné koleji blížil z protisměru jiný vlak. Soupravy zastavil až generální stop, funkce, která umožňuje zastavit na dálku veškerý provoz v určité oblasti. V tu chvíli je dělilo tři sta metrů.

Osobní vlak jel z Frenštátu pod Radhoštěm na ostravské hlavní nádraží. Když čtyři minuty po osmé hodině vyjížděl ze zastávky Ostrava-Střed, vjel strojvedoucí na zakázanou kolej.

„Návěstidlo osobní vlak přejel o 140 metrů, pak byl zastaven generálním stopem,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. To znamená, že výpravčí vyslal signál, který spustil rychlobrzdu všem ohroženým vlakům.

Zastavil tak i protijedoucí spěšný vlak, který po stejné koleji mířil z ostravského hlavního nádraží k zastávce Střed. Oba vlaky zastavily zhruba 300 metrů od sebe. „Nikdo nebyl zraněn, událost dále prověřujeme,“ řekl mluvčí Drážní inspekce.

Událost potvrdila i mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Uvedla, že provoz byl zastaven do 9:52 hodin. „Bohužel, takové mimořádné případy se stávají, počkáme na závěry vyšetřování,“ sdělila.

RegioJet udělal chybu, informoval o srážce vlaků

Vjezd vlaku na obsazenou kolej s následným vyšetřováním zpozdil i vlaky konkurenčních společností RegioJet a Leo Express. Na webových stránkách RegioJetu se dokonce objevila zpráva o zpoždění kvůli tomu, že se v Ostravě „srazily vlaky jiného dopravce“.

Později se informace změnila na mimořádnou událost. „Omlouváme se, bylo to lidskou chybou při komunikaci mezi dispečerem a obsluhou webových stránek. Co nejdříve jsme nepřesnou informaci napravili,“ vysvětlila mluvčí RegioJetu Petra Nováková.

Podle údajů Drážní inspekce vjely vlaky na špatnou kolej v prvním pololetí ve 38 případech, což je o tři méně než za stejné období loňského roku. Pro strojvedoucí však jde o jeden z největších prohřešků (o problematice více zde).