Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Studenti by část vyučování měli trávit ve firmách, navrhuje tripartita

  • 6
Do vlády by měl putovat nový návrh moravskoslezské krajské tripartity. Podle něj by teoretická výuka probíhala ve školách, praktickou výuku by studenti absolvovali přímo v podnicích.

„Je málo lidí, kteří by po absolutoriu byli připraveni pro práci v technických oborech. To chceme napravit a změnit cestou duálního vyučování,“ vysvětlil hejtman Ivo Vondrák. „Chceme se pokusit o pilotní řešení tohoto problému a najít školy a podniky, kde by bylo možné tento systém ověřit,“ dodal.

Duální vyučování by v praxi znamenalo, že pro výuku teoretických předmětů by byly využívány veřejné prostředky, praktická část by probíhala přímo v podnicích za jejich finanční účasti.

„Chceme vyzkoušet užší spolupráci mezi firmami a školami. Podniky by lépe informovaly školy o tom, na jaké učivo by se měli učitelé zaměřit, aby byli absolventi lépe využitelní v praxi,“ doplnil místopředseda svazu průmyslu Jan Rafaj. „Příští rok chceme udělat workshop se zaměstnavateli i školami, které by se takového projektu zúčastnily,“ dodal.

Členové krajské tripartity se však v úterý na svém jednání nevěnovali pouze školství. Již dlouhé měsíce je pravidelným bodem jejich programu i situace okolo OKD.

„Dozvěděli jsme se rovněž, že se chystá plán útlumu šachet, který by měl definovat, jaké budou požadavky na veřejné prostředky,“ sdělil hejtman Vondrák. „Ten plán se připravuje ve spolupráci s odbory, to by mohlo pomoci k zajištění podpory z veřejných prostředků,“ zmínil.

Otevřená žádost o pomoc je jednou z podmínek vlády pro případnou účast na financování útlumu šachet. Společnost OKD oslovila okolo dvou set firem s nabídkou partnerství, podle všeho ale nejspíš všechno zůstane na státu.