Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo tyček kola. Studentky bodují s originálním cyklostanem

  13:25aktualizováno  13:25
Petra Krhutová a Helena Záleská zaujaly odborníky i veřejnost se stanem, jehož konstrukci tvoří bicykly. Mají už investora a se svým nápadem chtějí dobýt trh.

Proč kola nevyužít na samotnou konstrukci stanu, řekly si dvě kamarádky Petra Krhutová a Helena Záleská a přišly s cyklostanem. S ním pak bodovaly v soutěži, která má motivovat mladé lidi k vlastnímu podnikání | foto: VŠB - TUO

Dvě studentky před časem marně sháněly na trhu stan, který bude lehký a zároveň se do něj schovají dva bicykly. To jim však vnuklo nápad... „Řekly jsme si, proč kola nevyužít na samotnou konstrukci, vždyť jsou pevná a zároveň je tím můžeme ochránit před deštěm i případnou krádeží,“ řekla ke zrodu nápadu spoluautorka cyklostanu, sedmadvacetiletá Havířovanka Helena Záleská.

Fotogalerie

Společně s Petrou Krhutovou, studentkou Obchodně podnikatelské fakulty Slezské univerzity v Karviné, s nápadem obstály i ve startupovém programu na podporu podnikání Green Light. Na finálovém večeru v Ostravě s ním dokonce zaujaly natolik, že v konkurenci jedenácti projektů získaly vítězství v kategoriích cena publika, cena poroty a cena hlavního partnera. Svůj nápad chtějí mladé ženy vypilovat a dostat na trh.

Originálnost cyklostanu spočívá v tom, že dva bicykly tvoří samotnou konstrukci stanu. Nejsou tedy potřeba tyče, ke kempování stačí přibrat jen kolíky na upevnění. Zároveň jsou bicykly stále, i přes noc, v blízkosti svých majitelů. „Cestujeme spolu dost po Evropě a chtěly jsme vyrazit na nějakou další cestu, ale měly jsme o kola strach,“ vysvětlila zrod nápadu Ostravanka Petra Krhutová.

Ve stanu se příjemně vyspí dvě dospělé osoby a zároveň je v něm dostatek prostoru pro zavazadla. Ženy momentálně svůj nápad chtějí vypilovat k dokonalosti. „Chceme, aby byl finální produkt co nejlepší. Tento rok věnujeme vývoji prototypu,“ podotkla Krhutová.

Úspěch v soutěži je motivuje do další práce

Zároveň však přiznala, že už spolu se svou kolegyní získaly na projekt investora. „Je to Američan. Má zájem nám pomoci s vývojem prototypu a posléze také dostat cyklostan na trh,“ vysvětlila šestadvacetiletá žena. Kdy si budou moci cyklostan koupit první zájemci, zatím není jasné.

Úspěch v soutěži, kterou pořádala Vysoká škola báňská, ale dvojici žen dodal sebevědomí. „Je to pro nás obrovský impulz. Víme, že se to lidem líbí. Prozatím jsme to předváděly jen svým blízkým a známým, tohle je ale jiné a nás to velmi motivuje do další práce,“ dodala Krhutová.

Program Green Light běží čtvrtým rokem. Několik z více než 40 zúčastněných projektů se podařilo prosadit v tuzemsku i za hranicemi republiky. „Investice do nich aktuálně dosahují 20 milionů korun,“ řekl Martin Duda, ředitel Centra podpory inovací VŠB – Technické univerzity Ostrava, které soutěž pořádá.

Letos v porotě mimo jiné zasedli investor a zakladatel investiční skupiny Praegon Capital Miloš Lukačka, zakladatelka společnosti StarLift vysílající české talentované studenty na stáže do startupů v americkém Silicon Valley Lenka Kučerová či novinář Miloš Čermák.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policisté pátrají po muži, který se pokusil znásilnit ženu v Ostravě
Žena se ubránila znásilnění na zastávce vymyšlenou chorobou

Neznámý muž se před pár dny v Ostravě pokusil znásilnit čtyřiačtyřicetiletou ženu. Ta ho od činu odradila vymyšlenou nemocí. Z místa činu pak s agresorem...  celý článek

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

(ilustrační snímek)
V Opavě začíná oprava tahu na Hlučín a Polsko. Nákladní auta musí jinudy

Testem trpělivosti se načas stane průjezd Opavou. V pondělí tam začne oprava jednoho z nejvytíženějších tahů, silnice na Hlučínsko a Polsko. Pocítí ji i řidiči...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.