Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tatra investovala 40 milionů, připraveny má další peníze

  12:55aktualizováno  12:55
Má to být nový start firmy s tradicí sahající do předminulého století. Nová diagnostika kopřivnické automobilky Tatra má být zároveň startem nové etapy společnosti.

Automobilka Tatra Kopřivnice, která slavnostně otevřela novou diagnostiku pro nákladní auta. Jedná se o první ucelenou investici nových akcionářů. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

První větší investici od převzetí kopřivnické automobilky Tatra mají za sebou její noví majitelé. Za 40 milionů korun postavili novou diagnostiku, místo, kde auta opouštějí výrobní linku.

„Je to naše první velká investice, která zároveň znamená krok od samotné záchrany podniku k etapě dalšího budování,“ komentoval zahájení provozu nové diagnostiky generální ředitel společnosti Tatra Trucks Petr Karásek.

„Hlavní pracovní náplní diagnostiky je kontrola vozidel před předáním zákazníkovi,“ vysvětluje Evžen Bujnošek, zaměstnanec Tatry, který měl stavbu nové diagnostiky na starost.

Fotogalerie

„Vozidlo zde míří z montážní linky, je zde kontrolován například případný únik vzduchu, klimatizace, seřízení geometrie, nebo brzd. Odtud jede auto na polygon, kde absolvuje potřebný počet kilometrů, nakonec se zde auto umyje v myčce, umyje se interiér a vůz se připraví na předání zákazníkovi.“

Nové diagnostické centrum nahradilo stávající pracoviště, které bylo na jiném místě továrny, ale nenavazovalo přímo na konec výrobní linky.

„Je to tak dobře i pro zvýšení kvality výrobků,“ prozradil Petr Karásek. „Zatímco dříve bylo podobné pracoviště na jiném konci závodu, teď je v bezprostředním sousedství linky a chlapi si mohou rovnou vyříkat, kdo co pokazil. Už se nebudou moci anonymně schovávat za oním známým. Však on to nakonec někdo opraví‘.“

Do stavby nové diagnostiky investovala kopřivnická automobilka zhruba čtyřicet milionů korun.

„Patnáct milionů stály přístroje a technické vybavení, pětadvacet milionů pak stavební práce,“ ukazuje Evžen Bujnošek na několik stání, v nichž bude kontrola probíhat. „K tomu je zde ještě lakovna a myčka automobilů,“ dodává.

Tatra chystá velké změny v areálu firmy

Jako velký předěl v novodobé historii firmy vidí otevření diagnostiky i jeden ze dvou jejích současných akcionářů, René Matera.

„Ještě není vyhráno, ale první fázi krizového managementu, útěk hrobníkovi z lopaty, máme za sebou. Čeká nás ale další etapa, zvýšení konkurenceschopnosti dalšího rozvoje.“

Na ten si kopřivnická automobilka bude muset připravit další miliony korun, chce totiž výrazně změnit podobu svého areálu.

„Připravujeme projekt, který výrazně změní podobu celého závodu,“ vysvětluje Petr Karásek.

„Naše společnost, Tatra Trucks, využívá jen přibližně třetinu areálu bývalé automobilky. Další třetinu využívají jiné firmy a třetina je volná, nevyužívaná. I kvůli lepší logistice chceme spojit naše provozy do nějakého kompaktního celku a ten zbytek využít externě, pronájmem nebo prodejem.“

Pro budoucnost firmy je podle generálního ředitele důležité i získávání nových zaměstnanců. Těch se – hlavně v některých profesích – nedostává.

„Jsme v situaci, kdy máme zhruba 850 zaměstnanců a přibližně padesát agenturních pracovníků,“ řekl generální ředitel.

„Potřebujeme lidi sofistikovaných profesí, obráběče, seřizovače obráběcích strojů, protože tím, jak se zvyšuje náročnost výroby, přibývá i více obráběcích kroků. A nejvíce nám scházejí konstruktéři. I proto jsme navázali spolupráci s nedalekou průmyslovou školou,“ dodal.

A od září nastoupí na praxi do automobilky také učni kopřivnické střední školy, kteří by chybějící zaměstnance měli v blízké budoucnosti doplnit.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.