Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybaj na tramvaj! Autobusové linky do Ostravy skončí už ve Svinově

  7:55aktualizováno  7:55
Přestavba terminálu v Ostravě-Svinově je hotová. Od 9. června ho budou muset využívat k přestupu na tramvaj tisíce lidí z Novojičínska i Opavska, kteří do města přijíždějí autobusem. Většina příměstských spojů tam totiž skončí.
Napadení v tramvaji se stávají prakticky každý měsíc.

Napadení v tramvaji se stávají prakticky každý měsíc. | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Ze 109 příměstských spojů, které dosud denně přijíždějí do Ostravy z obcí na Opavsku a Novojičínsku, se jich od neděle dostane dál do města už jen 22. Zbytek bude od 9. června povinně končit u dokončeného přestupního terminálu v Ostravě-Svinově.

Pro ostravský dopravní podnik, je to nejspíš dobrá zpráva. Dočká se totiž přílivu nových cestujících.

Stejně tak změny v organizaci dopravy možná ocení i řidiči aut, když budou na silnicích potkávat méně autobusů.

Lidé z vesnic a měst na Novojičínsku a Opavsku, kteří do krajského města dojíždějí za prací právě příměstskými autobusy, ale nadšení nebudou. Cesta se jim totiž prodlouží o přestup na tramvaj.

"Snažíme se jít stejným směrem jako moderní západní města. Příměstská doprava tam končí na hranici měst a dál lidé cestují ekologičtěji, v našem případě pojedou ze Svinova tramvajemi," říká náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík.

Netají, že prospěch z toho bude mít město Ostrava i kraj.

"Představte si desítky autobusů, které stojí v Ostravě-Mariánských Horách každých 200 metrů na semaforech a čekají na zelenou. Když do města jezdit nebudou, výrazně ubude emisí," líčí Daniel Havlík. A přiznává, že krajský úřad navíc ušetří statisíce korun, které dosud musí proplácet dopravcům.

Kraj ušetří statisíce korun

"Po zkrácení příměstských linek ujedou autobusy ročně asi o 120 tisíc vozokilometrů méně. Jeden kilometr stojí kolem 40 korun. Výsledná úspora bude sice záležet ještě na přepočtu tržeb mezi jednotlivými dopravci, ale rozhodně půjde o statisíce," dodal náměstek.

Od 9. června tedy většina spojů příměstských autobusových linek s čísly 231, 286, 287, 288, 671, 672, 673, 674, 677 a 678 nepojede dál než ke svinovskému železničnímu nádraží a přestupnímu terminálu. Výjimkou budou takzvané šichťáky, tedy spoje přivážející lidi na směny před brány ostravských továren, ale jen u linek číslo 286 (Hlubočec – Pustá Polom – Hrabyně – Ostrava), 673 (Fulnek – Bílovec – Velké Albrechtice – Ostrava) a linky číslo 675 (Skřipov – Bílovec, Výškovice – Klimkovice – Ostrava, ÚAN), která bude mít navíc novou trasu přes Janovou.

Linky 285 z Hrabyně a 676 z Bílovce budou zrušeny a jejich spoje převedeny na jiné linky. Drobné změny se dotknou i pár dalších linek. A dojde také na úpravy tarifů. "Těch se dočkají například obce Čavisov, Dolní Lhota a Horní Lhota, které si přály zařazení do tarifní oblasti Ostrava XXL. Patří totiž do okresu Ostrava-město," uvedl Aleš Stejskal, jednatel společnosti KODIS, která změny dopravy navrhla.

Další dvě novinky už platí. Od 1. května si mohou zájemci pořídit jednodenní jízdenku pro oblast Jeseníků. Jednotlivec zaplatí 100 korun, skupina až pěti osob bez ohledu na věk 250 korun. Od 1. června se zvýšila pokuta za jízdu načerno na linkách ODIS z 1 000 na 1 500 korun.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.