Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Má smysl stavět tramvajovou trať v Ostravě? Otázka obyvatele rozděluje

  8:50aktualizováno  8:50
Staronové plány na výstavbu tramvajové trati, která má vést přes dva ostravské obvody, Porubu a Pustkovec, až ke Globusu, budí v krajském městě rozruch. Obyvatele rozdělují na dva tábory.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Přes dva tisíce lidí už podepsaly protestní petici proti stavbě. A členka petičního výboru Markéta Vysloužilová hlasitě protestovala na zastupitelstvu města minulý týden.

„Důrazně protestujeme proti tomu, aby zejména v ulicích Bedřicha Nikodéma, 17. listopadu a Průběžná byla vedena tramvajová trať. Jsme přesvědčení, že trať a s ní související stavební úpravy by výrazně poškodily kvalitu života ve zmíněných ulicích a jejich okolí. Protestujeme proti zániku zelených ploch, kácení stromů, zřizování dlouhých tramvajových zastávek a rozšiřování pozemních komunikací,“ sdělovala Vysloužilová politikům.

Co o nové trati soudíte vy?

Moravskoslezská redakce MF DNES o názory požádala řadu ostravských odborníků. Jejich postoje zveřejnila ve čtvrtečním vydání novin.

K trati se v MF DNES v příštích dnech vyjádří i politici a prostor dostanou i čtenáři. Chcete-li se i vy zapojit do debaty, napište stručné argumenty pro a proti výstavbě nové trati co nejdříve na adresu: alena.velickova@mfdnes.cz.

Naopak příznivci druhého tábora si trať přejí. A odpůrcům vyčítají, že protestují, aniž vědí proti čemu, když ještě nebyla schválena žádná konkrétní varianta projektu.

„Argumenty odpůrců jsou velmi laické“

„Je načase, aby vznikla petice podporující výstavbu trati. Přece kvůli pár stovkám lidí, kteří si přejí bydlet na samotě u lesa, nemůže zbylých 99,9 % obyvatel Ostravy žít ve městě, které rezignuje na modernizaci a ekologizaci hromadné dopravy. Navíc argumenty odpůrců jsou, diplomaticky řečeno, velmi laické,“ napsal například David Bartoš v diskusi pod článkem o protestu proti tramvajové trati na iDNES.cz.

A přidal odkaz na facebookové stránky podporovatelů stavby, kde nechybí pohled do zahraničí.

„K rekonstrukcím stávající sítě a k výstavbě nových tratí dochází v celé Evropě. K tramvajové dopravě se vrací USA. Rozvíjející se Čína také objevuje tramvaje a zavádí je jako důležitý prvek dopravy. V listopadu 2014 začal provoz tramvají v Dubaji. V současné době vzniká tramvajový systém ve finském městě Tampere. Kam se posune Ostrava? Bude moderním evropským městem, nebo uvízla hluboko v minulém století?“ ptají se podporovatelé stavby.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technický ředitel Colours of Ostrava Josef Ženíšek říká, že festival by se...
Justice přivezou nejvíce vybavení v historii, říká šéf techniků na Colours

Technické zázemí festivalu Colours of Ostrava zajišťují více jak tři stovky lidí: staví pódia, budují ocelové konstrukce... Velí jim Josef Ženíšek. V rozhovoru...  celý článek

Předsedkyně Asociace českých filmových klubů a ředitelka Letní filmové školy v...
Colours, to je i filmová scéna. Ukáže například Mišíka

Festival Colours of Ostrava dávno není jen o hudbě. Jeho součástí je už několik let také filmová scéna, která představuje nejen hudební filmy a dokumenty....  celý článek

Městská policie Praha (ilustrační foto)
Televizi jsem neukradl, dušoval se zloděj. Našli u něj dálkové ovládání

Strážníkům v Havířově se podařilo zadržet zloděje, který se snažil uprchnout. Když ho dostihli a dokazovali mu, že cestou odhodil kradenou televizi, dušoval...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.