Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Má smysl stavět tramvajovou trať v Ostravě? Otázka obyvatele rozděluje

  8:50aktualizováno  8:50
Staronové plány na výstavbu tramvajové trati, která má vést přes dva ostravské obvody, Porubu a Pustkovec, až ke Globusu, budí v krajském městě rozruch. Obyvatele rozdělují na dva tábory.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Přes dva tisíce lidí už podepsaly protestní petici proti stavbě. A členka petičního výboru Markéta Vysloužilová hlasitě protestovala na zastupitelstvu města minulý týden.

„Důrazně protestujeme proti tomu, aby zejména v ulicích Bedřicha Nikodéma, 17. listopadu a Průběžná byla vedena tramvajová trať. Jsme přesvědčení, že trať a s ní související stavební úpravy by výrazně poškodily kvalitu života ve zmíněných ulicích a jejich okolí. Protestujeme proti zániku zelených ploch, kácení stromů, zřizování dlouhých tramvajových zastávek a rozšiřování pozemních komunikací,“ sdělovala Vysloužilová politikům.

Co o nové trati soudíte vy?

Moravskoslezská redakce MF DNES o názory požádala řadu ostravských odborníků. Jejich postoje zveřejnila ve čtvrtečním vydání novin.

K trati se v MF DNES v příštích dnech vyjádří i politici a prostor dostanou i čtenáři. Chcete-li se i vy zapojit do debaty, napište stručné argumenty pro a proti výstavbě nové trati co nejdříve na adresu: alena.velickova@mfdnes.cz.

Naopak příznivci druhého tábora si trať přejí. A odpůrcům vyčítají, že protestují, aniž vědí proti čemu, když ještě nebyla schválena žádná konkrétní varianta projektu.

„Argumenty odpůrců jsou velmi laické“

„Je načase, aby vznikla petice podporující výstavbu trati. Přece kvůli pár stovkám lidí, kteří si přejí bydlet na samotě u lesa, nemůže zbylých 99,9 % obyvatel Ostravy žít ve městě, které rezignuje na modernizaci a ekologizaci hromadné dopravy. Navíc argumenty odpůrců jsou, diplomaticky řečeno, velmi laické,“ napsal například David Bartoš v diskusi pod článkem o protestu proti tramvajové trati na iDNES.cz.

A přidal odkaz na facebookové stránky podporovatelů stavby, kde nechybí pohled do zahraničí.

„K rekonstrukcím stávající sítě a k výstavbě nových tratí dochází v celé Evropě. K tramvajové dopravě se vrací USA. Rozvíjející se Čína také objevuje tramvaje a zavádí je jako důležitý prvek dopravy. V listopadu 2014 začal provoz tramvají v Dubaji. V současné době vzniká tramvajový systém ve finském městě Tampere. Kam se posune Ostrava? Bude moderním evropským městem, nebo uvízla hluboko v minulém století?“ ptají se podporovatelé stavby.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Radovan Horák (vlevo), skončí po úterním rozsudku soudu v pozici šéfa odboru...
Soud potvrdil tresty. Úředníci ve Frýdku-Místku končí ve funkcích

Pět let poté, co byli při nečekané policejní akci zatčeni velitel frýdecko-místeckých strážníků, zaměstnanec tamního magistrátu a dva podnikatelé, padly...  celý článek

Těžba dřeva. Ilustrační foto.
Z lesů nepozorovaně zmizelo deset náklaďáků dřeva, policie případ odložila

Z lesů Města Albrechtice loni nepozorovaně zmizelo nejméně tři sta metrů krychlových dřeva. Ačkoli takové množství představuje víc než deset plně naložených...  celý článek

Podium u břehu Ostravice, na kterém se představili frýdecko-místečtí interpreti...
Poslouchejte hudbu z vody, láká benefiční festival Sweetsen fest

Pódium ve Slezsku, hlediště na Moravě. Čtyřdenní frýdecko-místecký festival Sweetsen fest zahájil koncert s originálním pódiem přímo na břehu řeky Ostravice.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.