Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trať do Frýdku dostane další kolej a dočká se i elektrizace

  9:33aktualizováno  9:33
Na 4,6 miliardy korun by mělo vyjít zdvoukolejnění a elektrizace železniční tratě mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem a návazná rekonstrukce trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

„Je zpracovaná studie proveditelnosti, se zdvoukolejněním a také elektrizací této tratě počítáme,“ potvrdil vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Ivo Muras.

„Je zde ale problém, že železniční trať probíhá územím Natura Ostravice, další potíže mohou nastat při výkupech pozemků kolem trati. Podstatně dále jsme v přípravách na trati Frýdek-Místek – Český Těšín, ale tam jsou zase známé problémy v obcích Střítež a Hnojník.“

Kdy bude dokončeno zdvoukolejnění trati, které by se mohlo následně prodloužit až do Valašského Meziříčí, zatím není jasné. Předběžně se však počítá s rokem 2021.

S téměř miliardou korun pak Správa železniční dopravní cesty počítá na revitalizaci železniční trati Opava východ – Olomouc. Zde by měla padnout největší částka v roce 2017, kdy by se mělo prostavět přes 630 milionů korun z Operačního programu Doprava. „V první fázi se počítá s elektrizací úseku Opava – Krnov,“ řekl Ivo Muras.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jeden ze tří nových plánovaných úseků silnice I/35 je zprovozněný mezi...
Čekání na Palačovskou spojku se o rok protáhne kvůli novým posudkům

Nejdříve v roce 2022 bude podle posledních předpokladů dokončena takzvaná Palačovská spojka. Zhruba roční zpoždění souvisí zejména s nutností zpracovat nové...  celý článek

Insolvence (ilustrační foto)
Insolvencí ubývá, moravskoslezské firmy ale ohrožují šikanózní návrhy

Počet podaných insolvenčních návrhů v Moravskoslezském kraji letos klesl ve srovnání s první polovinou loňského roku přibližně o pětinu. Region se však i...  celý článek

Separační komplex pro zpracování těžebního odpadu, odvalu Heřmanice. Halda se...
Kamení vytěžené z hořící haldy na Ostravsku může skončit v silnicích

Vykopat, oddělit uhlí, kámen i to ostatní. Uhlí a kamení nabídnout k prodeji, zbytek nasypat zpátky na haldu. Tento postup pak opakovat dalších několik let a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.