Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Opravená trať mezi Opavou a Krnovem ušetří cestujícím minuty

  • 4
Více než osmiměsíční výluka na železniční trati mezi stanicemi Opava východ a Krnov se chýlí ke konci. Lidem by tak do Vánoc mělo skončit nepohodlné cestování náhradními autobusy. Podle jarních předběžných odhadů měla výluka trvat do 7. prosince. Nyní je jasné, že do půlky posledního měsíce neskončí.

„Hlavní stavební práce skončí podle harmonogramu 20. prosince. Od tohoto data se obnoví i pravidelná osobní vlaková doprava,“ přiblížila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Opravy stály skoro 860 milionů korun.

„Práce zahrnovaly rekonstrukci stanic a zastávek nebo například opravy a lepší zabezpečení železničních přejezdů. Mezi stanicí Krnov a Skrochovice je úplná výměna železničního svršku, v úseku Skrochovice - Opava východ došlo k obnově jen v určených částech trati,“ pokračovala Šubová.

Bezpečnostní signalizace se zapne až s osobní dopravou

Vlaky by po zmodernizované trati mohly jezdit rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Lidé tak ve vlacích stráví o několik minut méně času.

„Například rychlíky zkrátí dobu jízdy z Opavy do Krnova z 31 na 28 minut a osobní vlaky ze 40 až 42 na 37 minut. V opačném směru se doba zkrátí ze 30 na 27 minut,“ popsal mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Práce na železničním spodku a svršku už skončily, a od konce listopadu tak na trati jezdí nákladní vlaky. „Zatím je ale vypnuté signalizační zařízení na přejezdech. To uvedeme do provozu až s osobní železniční přepravou. Je proto nutné, aby řidiči dávali větší pozor,“ nabádá ředitel stavby Zbyněk Hoferek.

Na jaře by pak měli lidé počítat se zhruba týdenní výlukou. „V dubnu provedeme takzvané třetí podbití a broušení kolejnic,“ uzavřela Šubová.