Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třinec chce mít moderní nádraží. Spojil síly s Českými drahami

  14:55aktualizováno  14:55
Šedivou a nevzhlednou budovu vlakového nádraží v Třinci by měl nahradit moderní terminál umožňující pohodlné přestupy z městské, příměstské i železniční dopravy na jednom místě. Dokončuje se projektová dokumentace a ještě letos by město mělo požádat o evropské dotace. Na změně spolupracuje s Českými drahami.

Cestující si přílišného komfortu na vlakovém nádraží v Třinci nyní rozhodně neužijí. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"Současný stav budovy nádraží Českých drah v Třinci je v mnoha ohledech nevyhovující, a to jak ve vztahu k využití železniční dopravy, tak i řešením nádražní budovy a prostoru před nádražím pro následnou autobusovou či automobilovou dopravu," přiblížila důvody stavby nového terminálu třinecká starostka Věra Palkovská.

Úpravami by mělo projít nejen samotné třinecké nádraží, ale i prostor před ním tak, aby cestující mohli pohodlně přestupovat z vlaku na autobusy městské i příměstské dopravy, případně do svých automobilů či taxíků.

Město má na starosti prostor před nádražím, České dráhy hlavně budovu

"Důraz klademe zejména na bezproblémový přestup mezi jednotlivými druhy dopravy, bezbariérový přístup v rámci terminálu, instalaci moderního informačního systému a provozní efektivitu. Cílem je moderní a důstojné zázemí pro cestující veřejnost," vysvětlila starostka města.

Na výstavbě terminálu bude Třinec spolupracovat s Českými drahami. Třinečtí budou mít na starost úpravy prostoru před nádražím, samotné nádraží pak budou opravovat České dráhy.

"Jsme ve fázi přípravy projektové dokumentace," vysvětluje mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. "Už byl vybrán ateliér, který navrhl budoucí podobu nádraží, ta ale ještě není konečná, bude se upravovat právě při zpracovávání projektové dokumentace. Pokud vše půjde tak, jak má, chtěli bychom v průběhu třetího čtvrtletí zažádat o dotaci na stavbu nádraží," dodala mluvčí.

Budova vlakového nádraží v Třinci v současné podobě. (7. února 2012)

Budova vlakového nádraží v Třinci v současné podobě. (7. února 2012)

Podle plánu Třince i Českých drah by mohla být žádost o dotaci podána a schválena do konce letošního roku, na začátku roku 2013 by se mohlo začít stavět, během dvanácti měsíců by mělo být vše hotovo. Pokud by žádost o dotaci neprošla, pokusili by se žadatelé získat peníze jiným způsobem.

 Celkové náklady na revitalizaci třineckého nádraží a jeho okolí by měly dosáhnout osmašedesáti milionů korun. Zhruba sedmadvacet milionů korun chce na svou část stavby třinecká radnice, 38,5 milionu pak České dráhy.

Více autobusů k vlakovému nádraží nepojede

"My i České dráhy budeme o dotaci žádat samostatně, Třinci by mohlo být proplaceno pětaosmdesát procent nákladů, Českým drahám pak sedmdesát procent. Projekt ale bude společný, nechat vypracovat dva různé, jeden pro nádražní budovu a druhý pro venkovní prostory, by nemělo smysl," vysvětlila starostka.

S tím, že by k novému terminálu přijíždělo více autobusů, zatím město nepočítá, pro dopravu bude i nadále stěžejní stávající autobusové nádraží.

Nádraží ve slezském Třinci.

Nádraží ve slezském Třinci.







Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.