Komplex budov tvoří Dvojhalí a bývalá Ústředna.

Komplex budov tvoří Dvojhalí a bývalá Ústředna. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

U ostravského Trojhalí může na místě parkoviště vyrůst rodinný park

  • 5
Zeleň, místo pro odpočinek a hřiště pro děti. Takovou představu využití parkoviště u Trojhalí má Forum Nová Karolina. Jedni to vítají, jiní by zde raději dále nechávali stát své auto.

„Prostor vnímáme jako součást centra Ostravy, tudíž by si zasloužil mnohem důstojnější podobu, než je parkoviště. K myšlence parku, který by kombinoval herní prvky, zeleň a místa pro relaxaci, nás přivedl koncept obdobného parku ve středních Čechách. Jeho design a výrazný rukopis spojuje adrenalin se zábavou. Myslíme si, že park pro rodiny s dětmi by lidem pobyt v centru města zpříjemnil,“ řekl projektový manažer Fora Nová Karolina Tomáš Lučan.

Plochu u Trojhalí vlastní město a patří mezi takzvané strategické pozemky, na kterých by se časem mělo stavět.

„Jedná se o cenný stavební pozemek v centru města. Jeho dlouhodobé využívání pro pouhé parkování není koncepčně ani urbanisticky vhodné. Vybudovat na něm nové parkoviště by bylo chybou. Město nevlastní příliš volných pozemků v centru města. Výhledově by na ploše mohla vyrůst stavba investora s podzemním parkováním. Do té doby může pozemek sloužit třeba jako dětské hřiště. Protože město je tady pro lidi a ne pro auta,“ řekl ostravský primátor Tomáš Macura.

Projekt rodinného parku je v začátcích, proto odhadovat náklady na jeho výstavbu je podle manažera Fora Nová Karolina Tomáše Lučana předčasné.„Pozemek nechceme kupovat, ale jen jej smysluplně využít. Třeba i dočasně. Prvotní skicu parku již máme hotovou a chceme s ní seznámit vedení města. Společná schůzka je v jednání,“ dodal Lučan.

Přestože park by měl sloužit lidem, někteří ho na úkor zrušení parkoviště nechtějí. „Parkoviště u Trojhalí je prakticky jediné v centru, kde se dá bezplatně parkovat. Po zavádění placených zón a stání je ve středu Ostravy stále těžší zadarmo parkovat. Vím, že parkoviště asi není na pohled pěkné, nicméně je potřebné,“ uzavřel Martin Líska z Hlučína, který do Ostravy dojíždí denně za prací.