„Tento týden schválili radní podlimitní veřejnou zakázku na zajištění úsekového měření rychlosti na frekventované Rudné ulici. Požadujeme i dokumentaci jízdy na červenou přes přechod pro chodce u ulice Zkrácené a poskytování dat pro zpracování přestupků. Zájemci o zakázku na tři roky za předpokládanou cenu okolo tří milionů korun musí podat své nabídky do 18. září,“ uvedl primátor Macura.
Podle něj si řada lidí myslí, že město rozšiřuje úsekové měření, tedy lokality s napevno instalovanými radary na začátku a konci úseku vybrané silnice, hlavně proto, aby kasírovalo pokuty. Faktem je, že řidičům v Ostravě-Třebovicích, kde začalo úsekové měření loni v květnu, odbor dopravně správních činností udělil jen do konce letošního června pokuty za 40 milionů, z toho loni přes 25 milionů korun.
„Pro městský rozpočet jsou to ale pořád drobné. Navíc jsme kvůli vyřizování přestupků museli zaměstnat nové úředníky a další ještě přijmeme, celkem osm,“ líčí primátor.
Za rok téměř 10 tisíc přestupků
Trvá na tom, že jediným důvodem pro další radary je bezpečnost. Podle něj totiž přibývá řidičů, kteří porušují dopravní předpisy, což vede k dopravním nehodám.
„Svědčí o tom i fakt, že za tři zkušební měsíce úsekového měření se řidiči v Třebovicích dopustili téměř osmi tisíc přestupků a za rok ostrého provozu, od 1. srpna 2016, téměř deseti tisíc přestupků. Nejvyšší naměřená rychlost – 86 kilometrů za hodinu – je více než dvojnásobná proti čtyřicítce v místě povolené,“ argumentuje Macura.