Jednejte i s námi, žádají představitelé obcí na Opavsku ministra dopravy Víta Bártu, který zítra zamíří na návštěvu Bohumína.
Měl by tam oznámit, kdy bude pokračovat přerušená stavba zdejšího mostu či třeba z jakých peněz bude uhrazena.
Most, který je součástí dálničního přivaděče, stejně jako takzvaná Prodloužená Místecká v Ostravě, se ocitli na seznamu zastavených staveb, v úterý ale Vít Bárta sdělil, že na jejich pokračování najde peníze.
Zjistil totiž, že mu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nedodalo dostatek informací o zmíněných stavbách, z čehož také Bárta vyvodil důsledky - odvolal šéfa ŘSD Alfréda Brunclíka - více čtěte zde.
Podobnou naději ale Vít Bárta zatím nedal představitelům obcí a měst na Opavsku, kteří léta bojovali za výstavbu silnice I/11 vedoucí z Ostravy do Mokrých Lazců (a dál do Opavy).
Cesta, která se loni na jaře začala stavět, se rovněž ocitla na seznamu zastavených staveb.
Současná úzká a nebezpečná silnice z Ostravy do Opavy je přitom podle starostů obcí a měst, řidičů i policistů naprosto nevyhovující.
Cesta mezi Ostravou a Opavou je utrpením
"Je to trápení, cesta je přeplněná vozidly, člověk stojí v kolonách, co chvíli je tam nehoda," líčí jízdu po hlavní spojnici dvou velkých měst kraje Daniel Bechný, který tudy často jezdí.
Jeho slova potvrzuje i mluvčí opavské policie René Černohorský: "Celá silnice I/11 z Bruntálu až po Ostravu je úsekem s nejčastějšími dopravními nehodami."
S ministrem se tak chtějí sejít například primátor Opavy nebo starostka Hrabyně.
Kvůli zařazení silnice z Mokrých Lazců do Ostravy na seznam zastavených staveb iniciovali představitelé měst a obcí ze Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 protestní petici.
Lidé ji mohou podepsat na několika místech Opavy, na obecním úřadu ve Velké Polomi, Hrabyni, ale třeba i na radnici v Krnově. V průběhu dneška by se měla objevit i na webu Ostravy.