Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bohumín postupně obnoví vlakovou dopravu. Nejdříve do Polska a z Polska

  9:35aktualizováno  9:35
Bohumínem zřejmě v noci na úterý začnou jezdit dálkové noční vlaky mířící do Polska a z Polska. V úterý by nádraží, na němž minulý týden hořelo, měly začít využívat denní vlaky těchto linek. Regionální spoje se na bohumínské nádraží vrátí asi až ve středu.

Požár, který v únoru vypukl v budově pro řízení provozu, dočasně ochromil železniční stanici Bohumín. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Do té doby musejí cestující využívat náhradní autobusovou dopravu. Vlaky na Slovensko budou dál jezdit přes Havířov. Komplikace způsobil středeční požár rozvaděče, rozvodů a zabezpečovacího zařízení. Škoda se zatím odhaduje v rozmezí mezi 100 až 200 miliony korun.

Fotogalerie

„Chceme dopravu zatím obnovit ve třech vlnách. V noci na úterý do Bohumína s největší pravděpodobností začnou jezdit mezinárodní noční spoje do Polska. V úterý pak i denní. Ve středu předpokládáme, že stanici začnou využívat i vlaky regionální dopravy. Vše je ale nyní v úrovni předpokladů, během dne se vše bude potvrzovat,“ řekla Šubová.

Zatím podle ní není v plánu, že by se do Bohumína pouštěla vnitrostátní dálková doprava. Vlaky mířící na Slovensko pojedou nadále po náhradní trase přes Havířov.

Vlaky nadále nahrazují autobusy

České dráhy nyní vlaky v Bohumíně dál nahrazují autobusy. Takto situaci řeší i společnost Leo Express. Vlaky, které v Bohumíně jízdy začínaly či končily, vyjíždějí z Ostravy, kde jejich jízda také končí. Vlaky, které Bohumínem projížděly, jsou odkloněny na náhradní trasy přes Havířov či Chalupki.

Šubová řekla, že České dráhy mají k dispozici 14 autobusů, které zajišťují přepravu cestujících na trase mezi Karvinou, Bohumínem a Ostravou. V pracovní dny jezdí každých 15 minut, o víkendu je interval o pět minut delší.

Hořet začalo ve středu před 21:30 v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice. Příčina požáru není známá. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů. Úplná obnova zařízení potrvá minimálně devět měsíců.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.