Do té doby musejí cestující využívat náhradní autobusovou dopravu. Vlaky na Slovensko budou dál jezdit přes Havířov. Komplikace způsobil středeční požár rozvaděče, rozvodů a zabezpečovacího zařízení. Škoda se zatím odhaduje v rozmezí mezi 100 až 200 miliony korun.
„Chceme dopravu zatím obnovit ve třech vlnách. V noci na úterý do Bohumína s největší pravděpodobností začnou jezdit mezinárodní noční spoje do Polska. V úterý pak i denní. Ve středu předpokládáme, že stanici začnou využívat i vlaky regionální dopravy. Vše je ale nyní v úrovni předpokladů, během dne se vše bude potvrzovat,“ řekla Šubová.
Zatím podle ní není v plánu, že by se do Bohumína pouštěla vnitrostátní dálková doprava. Vlaky mířící na Slovensko pojedou nadále po náhradní trase přes Havířov.
Vlaky nadále nahrazují autobusy
České dráhy nyní vlaky v Bohumíně dál nahrazují autobusy. Takto situaci řeší i společnost Leo Express. Vlaky, které v Bohumíně jízdy začínaly či končily, vyjíždějí z Ostravy, kde jejich jízda také končí. Vlaky, které Bohumínem projížděly, jsou odkloněny na náhradní trasy přes Havířov či Chalupki.
Šubová řekla, že České dráhy mají k dispozici 14 autobusů, které zajišťují přepravu cestujících na trase mezi Karvinou, Bohumínem a Ostravou. V pracovní dny jezdí každých 15 minut, o víkendu je interval o pět minut delší.
Hořet začalo ve středu před 21:30 v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice. Příčina požáru není známá. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů. Úplná obnova zařízení potrvá minimálně devět měsíců.