Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Štramberk zakázal parkování v centru, k Trúbě už dojdete jen pěšky

  14:55aktualizováno  14:55
Turisté, kteří přijedou za krásami "Moravského Betléma", budou od 1. května nuceni nechat auto na záchytném parkovišti a vydat se do útrob města pěšky. V centru Štramberku už totiž nebude možné parkovat déle než pár minut. Na okraji města mohou vyrůst až čtyři nová parkoviště.

Na Trúbu se návštěvníci Štramberka dostanou už jen pěšky. Auto budou muset nechat na záchytném parkovišti na okraji města. | foto: Archiv, Josef Gabzdyl,  iDNES.cz

Nová vyhláška o parkování má platit od 1. května, ve středu ji posvětili štramberští zastupitelé. Centrum města rozdělí na dvě parkovací zóny - náměstí a přilehlé uličky a průtah městem.

"Je to převratná novinka, ale jsem přesvědčený, že je to už nezbytné. V sezoně je Štramberk obsypaný automobily, které zabraňují v průjezdu autobusům městské hromadné dopravy, hasičům i záchranářům," zdůvodňuje opatření starosta města Jan Socha.

Nové parkování ve Štramberku

Zaparkovat auto ve Štramberku bude možné jen na záchytných parkovištích na okraji města, nebo na časově omezených parkovištích s hodinami. Místní podnikatelé a obyvatelé města si mohou požádat o rezidentní či abonentní kartu za 1 800 korun na rok.

Nové nařízení podle radnice turisty, kteří byli zvyklí dojet až na náměstí, neodradí. Má to být právě naopak. "Ze záchytných parkovišť je to do centra pět minut. Lidé si město konečně vychutnají," pověděl Socha.

Změny se dotknou i místních

Každoroční návštěvník Štramberku Martin Horváth z Ostravy s novým opatřením nemá problém.

"Jezdím do Štramberku poměrně pravidelně. Dosud jsem vždy dojel co nejblíže Trúby a je pravda, že jsem pak město viděl jen z ní. Když budu nucen nechat auto na záchytném parkovišti, tak se alespoň projdeme. Navštívíme jeskyni Šipku. Nevadí mi to," řekl Horváth.

Změny v parkování se ale nedotknou jen turistů. Parkovat kdekoliv nebudou moci ani místní. Nově si budou muset pořídit rezidentní parkovací karty. Radní navrhovali roční poplatek dva tisíce korun, po nátlaku obyvatel dvě stovky ubrali.

"Kdyby byly karty zadarmo, požádal by si o ni každý a nic by to neřešilo. Ti, kteří mají tu možnost, by měli parkovat na svých pozemcích nebo v garáži," řekl místostarosta Štramberku Oldřich Škrabal.

K popisnému číslu maximálně dvě parkovací karty

Štramberským se nové pořádky příliš nelíbí. "Dotkne se to každého, bez ohledu na to, zda vlastní auto, nebo ne. Dotkne se i majitelů garáží, kteří nebudou moci vyjet například k lékárně, k obchodu nebo kamkoli jinam. Všude bude les předražených dopravních značek, které stání bez karty nedovolí," zlobil se obyvatel Štramberku, který nechce zveřejnit své jméno, redakce jej však zná.

Návrh radních počítá s tím, že ke každému popisnému číslu budou přidělené maximálně dvě rezidentní karty. "U podnikatelů jsme počet karet zatím neřešili. Uvidíme podle počtu žádostí," řekl Škrabal. Několik parkovacích míst pohlídají parkovací hodiny.

Ty mohou využít například ti, kteří přece jen budou chtít přijet až na náměstí. "Nebude to tak, že by lidé museli před městem auto odstavit a jít pěšky. Ten, kdo bude chtít městem jen projet, nebo vystoupit někde poblíž, klidně může. Řidič pak odjede zaparkovat na jedno z odstavných parkovišť," dodal Škrabal.







Hlavní zprávy

myonic s.r.o.
Asistent/asistentka kvality

myonic s.r.o.
Zlínský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.