Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Kopřivnici vrací lesk unikátům, podívejte se na Mercedes 320 a Wikov 40

  7:37aktualizováno  7:37
Osobní vozy sice z montážních linek Tatry Kopřivnice už více než deset let nevyjíždějí, ale ve městě stále pracuje řada lidí, kteří díky lásce ke starým motorovým krasavcům vracejí krásu automobilovým veteránům. Například ve firmě Eccora renovují unikáty Mercedes 320 a Wikov 40.

V kopřivnické restaurátorské dílně se rodí i unikátní vůz Wikov 40. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Šestiválec Mercedes 320 začala firma z německého Stuttgartu vyrábět v roce 1937 a tři roky nato výrobu ukončila. Jeden z exemplářů Mercedesu 320 mají teď v rukou renovátoři z Ecorry, která už šestnáct let obnovuje historické vozy. Zakázku si objednal zahraniční majitel vozu. "Tento mercedes je zajímavý tím, že je to kupé s odnímatelnou střechou, což není úplně obvyklé," říká Vítězslav Hinner, majitel firmy Ecorra.

Vozy se vyráběly ve verzi kabrio a kupé, ale tento kus má vlastnosti obojího: na první pohled se tváří jako auto s pevnou střechou, ale když je hezky, může ji majitel nechat v garáži. Pod kapotou se skrývá šestiválec o objemu 3,2 litru.

V kopřivnické restaurátorské dílně se rodí i unikátní vůz Wikov 40.

Wikov 40 je vzpomínkou na prostějovskou firmu.

Vůz Mercedes 320 se opět zablyští v někdejší kráse.

Vůz Mercedes 320 má i odklápěcí střechu.

Naleštěný veterán Wikov 40 si zhruba před rokem nechal zrenovovat přímý příbuzný spolumajitele bývalé prostějovské firmy Wichterle-Kovařík. Právě ta před takřka osmdesáti lety uvedla tento stroj na svět.

"Vůz pochází z roku 1933. Obsah motoru má necelé dva litry a ve své době spotřeboval 15 litrů benzinu na sto kilometrů," popisuje automobilový skvost Hinner. Jak dodává, veterán není sice ve světě příliš známý, ale je lahůdkou pro fajnšmekry. "Vyrobili jich tehdy totiž jen 160 kusů," doplnil informace k vozu.

Mercedes 320 - krása automobilových veteránů nikdy nezestárne.

Mercedes 320 - krása automobilových veteránů nikdy nezestárne.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

Tragická nehoda zablokovala provoz na dálnici D1. Pro raněné přiletěl vrtulník.
Po nehodě na D1 na Novojičínsku zemřeli dva lidé. Směr na Ostravu je uzavřen

Při nehodě jednoho osobního a dvou nákladních aut na dálnici D1 na Novojičínsku zemřeli dva lidé. Silnice je ve směru na Ostravu u Hladkých Životic do odvolání...  celý článek

Místo nehody v Ostravě - Porubě.
Řidič přehlédl 92letého muže na přechodu, policie hledá svědky tragédie

Devětačtyřicetiletý řidič osobního auta s vozíkem přehlédl v Ostravě přecházejícího seniora a srazil jej. Muž, který šel po přechodu pro chodce, po srážce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.