V kopřivnické restaurátorské dílně se rodí i unikátní vůz Wikov 40. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

V Kopřivnici vrací lesk unikátům, podívejte se na Mercedes 320 a Wikov 40

  • 1
Osobní vozy sice z montážních linek Tatry Kopřivnice už více než deset let nevyjíždějí, ale ve městě stále pracuje řada lidí, kteří díky lásce ke starým motorovým krasavcům vracejí krásu automobilovým veteránům. Například ve firmě Eccora renovují unikáty Mercedes 320 a Wikov 40.

Šestiválec Mercedes 320 začala firma z německého Stuttgartu vyrábět v roce 1937 a tři roky nato výrobu ukončila. Jeden z exemplářů Mercedesu 320 mají teď v rukou renovátoři z Ecorry, která už šestnáct let obnovuje historické vozy. Zakázku si objednal zahraniční majitel vozu. "Tento mercedes je zajímavý tím, že je to kupé s odnímatelnou střechou, což není úplně obvyklé," říká Vítězslav Hinner, majitel firmy Ecorra.

Vozy se vyráběly ve verzi kabrio a kupé, ale tento kus má vlastnosti obojího: na první pohled se tváří jako auto s pevnou střechou, ale když je hezky, může ji majitel nechat v garáži. Pod kapotou se skrývá šestiválec o objemu 3,2 litru.

Wikov 40 je vzpomínkou na prostějovskou firmu.

Vůz Mercedes 320 má i odklápěcí střechu.

Naleštěný veterán Wikov 40 si zhruba před rokem nechal zrenovovat přímý příbuzný spolumajitele bývalé prostějovské firmy Wichterle-Kovařík. Právě ta před takřka osmdesáti lety uvedla tento stroj na svět.

"Vůz pochází z roku 1933. Obsah motoru má necelé dva litry a ve své době spotřeboval 15 litrů benzinu na sto kilometrů," popisuje automobilový skvost Hinner. Jak dodává, veterán není sice ve světě příliš známý, ale je lahůdkou pro fajnšmekry. "Vyrobili jich tehdy totiž jen 160 kusů," doplnil informace k vozu.

Mercedes 320 - krása automobilových veteránů nikdy nezestárne.

,