Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na zdraví! V Krnově přestavují starý vagon na pojízdnou hospůdku

  8:22aktualizováno  8:22
Spojit nadšení pro železnici a chuť na lahodné popíjení mohou lidé po dokončení vagonové hospůdky. Prostory to budou nejen unikátní, ale také historické, odborníci z krnovských opraven totiž renovují vagon, který po kolejích jezdil už zhruba před půlstoletím.

Majitel Olpasu Moravia Jaromír Foltýn před starým vagónem, ze kterého se stane unikátní hospůdka. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"Tady mezi okny budou kovové pultíky třeba na odložení panáků - a tady klasická kamna na dřevo nebo na uhlí,"  prochází majitel Olpasu Moravia Jaromír Foltýn prázdným vagonkem a vypráví, jak bude vůz vypadat po proměně.

Jaromír Foltýn v renovovaném vagonu ukazuje, kde bude výčep a kde kamna.

Tam bude výčep...a tam kamna, ukazuje Jaromír Foltýn v renovovaném vagonu.

Krnovská firma specializující se na opravy kolejových vozidel získala další netradiční zakázku. Na hospodu přestavuje starý přívěsný vůz vyrobený v 50. letech ve Studénce na Novojičínsku.

Opravu chce dokončit v nejbližších měsících, obnovený vagon by měli vidět návštěvníci červnových Czech Raildays v Ostravě.

Netradiční hospoda bude moci užívat elektřinu i z vnějšího zdroje a po kolejích jezdit maximálně šedesátkou. S výrobou "hospody na kolejích" už mají v Olpasu zkušenost i z dřívějška. To když vyrobili pivní vagon, který je součástí výletních souprav na osoblažské úzkokolejce.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.