Komplex budov tvoří Dvojhalí a bývalá Ústředna.

Komplex budov tvoří Dvojhalí a bývalá Ústředna. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Končí parkování u Trojhalí. Město hrozí řidičům odtažením aut

  • 35
Lidé, kteří jsou zvyklí parkovat zadarmo na prázdné ploše s hlínou a rozpadající se struskou vedle Trojhalí na Nové Karolině, mají smůlu. Zatímco teď tam až dvě stovky řidičů nechávají stát svá auta třeba celý den, od příštího pátku už to nepůjde.

Město provizorní parkoviště zruší, už 3. června ráno tam nechá nainstalovat zábrany.

„Nikdy to nebylo legální parkoviště. Když zaprší, auta znečišťují silnice. Rozhodli jsme se šotolinová parkoviště postupně zrušit. Začínáme u Trojhalí. Plochu chceme zatravnit. V budoucnu tam může být třeba hřiště. Kdo z řidičů své auto včas neodveze, riskuje pokutu. A 6. června necháme zbylá auta odtáhnout,“ říká ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák.

Zaměstnanci a běžní hosté budou moci dál parkovat na oficiálním parkovišti Trojhalí, kde je však pouze 45 míst. Problém s parkováním tak nejspíš nastane vždy, když se bude konat koncert nebo jiná velká akce.

„Trojhalí je velmi dobře dostupné MHD i vlakem. A kdo chce přijet autem až tam, může zaparkovat například v obchodním centru Forum Nová Karolina,“ říká Semerák.

„Současná situace toho prostranství vedle nás je neúnosná. Struska se rozpadá, připomíná to tankodrom. Než tohle, tak raději trávu,“ říká i ředitel sdružení Trojhalí Karolina Petr Šnejdar. „Kvůli velkým akcím by ale pro Trojhalí bylo výhodnější parkoviště či zpevněná plocha. Obojí se dá využít i jinak. Loni při maratonu tam byly stánky a zázemí pro běžce.“

Pod Českobratrskou bude zpoplatněné stání

Právě takový plán má město s jiným provizorním parkovištěm, které vzniklo živelně pod Českobratrskou ulicí. „Jde o místo pod mosty u bývalé restaurace Koras. Tam chceme letos vybudovat oficiální parkoviště, které zpoplatníme,“ líčí Semerák s tím, že chce časem tlačit i na majitele dalších šotolinových parkovišť, aby plochy zpevnili.

Další změny pocítí lidé zvyklí využívat parkovací domy společnosti Garáže Ostrava. Město, které je jejím polovičním spoluvlastníkem, jedná s firmou Asental o odkoupení jejího podílu.

„Našim záměrem je sjednotit podmínky parkování a nabídnout řidičům možnost parkovat v garážích třeba dvě nebo tři hodiny zdarma. Až za delší parkování by museli platit,“ plánuje Semerák.

Změn v parkování chystá město víc. Tou největší v blízké budoucnosti má být zákaz parkování v areálu Městské nemocnice Ostrava. Ale až poté, co město postaví nový parkovací dům v prostoru mezi nemocnicí a hasičskou stanicí.

„Na místě dnešního parkoviště vznikne šestipodlažní parkovací dům. Už jsme vybrali firmu, která připraví projekt. Když půjde vše dobře, příští podzim začneme stavět a do roka bude objekt hotový. Zatím jen odhaduji, že bude stát kolem 100 milionů,“ říká radní pro dopravu.

Plány zní zajímavě: Na střeše by měl být heliport a možná i hřiště, tři poslední nadzemní patra mají sloužit jako parkoviště pro návštěvníky nemocnice i okolních institucí, v přízemí má sídlit lékárna a další služby a ve dvou podzemních patrech budou parkovat zdravotníci.