Dva vagony se dostaly mimo kolejnice krátce před jedenáctou hodinou mezi hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Svinov.
„Při tažení vykolejených vozů byla ve vzdálenosti 1,5 kilometru poškozena trať a vyvráceny některé sloupy trakčního vedení. Před zastavením se vlak na dvou místech roztrhl, čímž se rozdělil na tři části,“ přiblížil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Nikomu z pracovníků nákladního železničního dopravce PKP Cargo se nic nestalo.
Vyšetřovatelé v následujících hodinách zjistili, že za vykolejení zřejmě může technická závada. „Zda se jedná o technickou závadu na vozech nebo na trati, bude předmětem dalšího vyšetřování,“ doplnil mluvčí.
Způsobená škoda se vyšplhala na 5,6 milionů korun. Nejvíc utrpěla trať, újma na ní je v hodnotě tří milionů. „Dále dva miliony na trakčním vedení, 250 tisíc na zabezpečovacím zařízení a 350 tisíc na samotném vlaku,“ vyčíslil Drápal.
Osobní vlaky kvůli nehodě nezastavují v zastávce Ostrava - Mariánské Hory. Během soboty se toto omezení dotkne asi třicítky souprav. Regionální spoje se mohou o pět až patnáct minut zpožďovat.
Provoz na trati bude částečně omezen, dokud se zaměstnancům Správy železniční dopravní cesty (SZDC) nepodaří vše opravit. Uvedení do původního stavu může trvat i několik týdnů.
„Ty nejhorší následky, rozbité vozy, trakční vedení a podobně, odstraníme během pondělí. Nyní odborníci zkoumají, jestli bude nutné znovu vybetonovat sloupy, což by znamenalo kompletní rekonstrukci. Poškození je rozsáhlé, počítáme, že všechno opravíme do 2 až 3 týdnů,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
V příštích dnech budou podle jeho vyjádřené nákladní vlaky odkláněny po jiné trase, aby nevznikaly problémy s osobní dopravou.