Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parní vlak opět vyrazí na osoblažskou úzkokolejku. Přibere i pekelníky

  14:55aktualizováno  14:55
Odlehlou, ale půvabnou krajinu Osoblažska i letos protne kouř z parní lokomotivy. Od června se tu lidé opět svezou výletními vlaky. A hned první jízda pod taktovkou nově vzniklého Klubu přátel osoblažské úzkokolejky by měla stát za to. V lokomotivě se totiž usadí parta čertů.

Na osoblažské úzkokolejce uvidíte i modrou lokomotivu s označením U57.001 nazývanou Malý Štokr. | foto: Pavel Schreier

To bude jízda! Až letos poprvé vyrazí na trať unikátní úzkorozchodné železnice z Třemešné do Osoblahy výletní vlak, budou se cestující docela divit. Uvnitř soupravy tažené parní lokomotivou totiž potkají pohádkové bytosti včetně pekelníků.

Osoblažská úzkokolejka

Osoblažská úzkokolejka

První letošní výletní vlak, který v sobotu 1. června na Den dětí po trati sveze turisty, bude pohádkový. Tak jej alespoň plánují vypravit členové nedávno vzniklého Klubu přátel osoblažské úzkokolejky (KPOÚ), pod jejichž taktovkou se letos akce na úzkorozchodné trati budou konat.

"Finální podobu úvodní letošní akce zatím vytváříme. Děti by měly ve vláčku obsluhovat pohádkové bytosti, na lokomotivě bude parta čertů, v Osoblaze bychom rádi zorganizovali doplňkový program," říká místopředseda KPOÚ Pavel Schreier.

Až do 22. června budou po "Osoblažce" jezdit hlavně výletní vlaky se školáky a předškoláky. Jako v loňském roce budou vždy vyjíždět ve čtvrtek a v pátek.

Od 22. června, kdy se uskuteční oslavy Dne dráhy, až do 1. září pak vlaky tažené parní lokomotivou, svezou turisty vždy o sobotách, nedělích a státních svátcích.

Párkrát by mohla na trať vyjet i rumunská Resita

"Většinu sezony bude na trať vyrážet parní lokomotiva Škoda. A rádi bychom, kdyby párkrát vyjela i původně rumunská lokomotiva Resita. Zatím ale vše teprve projednáváme," podotkl Pavel Schreier.

Úzkorozchodná trať z Třemešné do Osoblahy je poslední z tuzemských úzkokolejek, kde pravidelné spoje provozují České dráhy.

Historie výletních vlaků na úzkokolejce se začala psát v roce 2002, kdy se zde konal první Den dráhy. Provoz oblíbených vlakových souprav tažených parní lokomotivou zajišťuje obecně prospěšná společnost Slezské zemské dráhy, KPOÚ od letoška organizuje akce pro veřejnost.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.