V Nošovicích Hyundai Mobis vyrábí na čtyřech linkách montážní celky předních a...

V Nošovicích Hyundai Mobis vyrábí na čtyřech linkách montážní celky předních a zadních náprav, palubních desek a čelních masek. Teď výrobu rozšíří do Mošnova. (20. srpna 2014) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

V Mošnově přijmeme více lidí, zvažuje výrobce dílů Hyundai Mobis

  • 0
Jihokorejská společnost Hyundai Mobis, která se chystá vyrábět světlomety v mošnovské průmyslové zóně, možná nakonec postaví ještě větší továrnu, než původně plánovala. Přijala by více zaměstnanců.

„V současnosti je ve stadiu úvah, že by výroba v Mošnově mohla být vyšší, než se doposud zvažovalo,“ řekl mluvčí společnosti Hyundai Ivan Leixner. „Pokud by k tomu došlo, postavilo by se více hal, než se původně plánovalo, a přijali bychom větší počet zaměstnanců.“

Pro společnost Hyundai Mobis nejde v případě plánované mošnovské továrny o první investici v Česku. Před sedmi lety uvedla do provozu svou výrobnu v nošovické průmyslové zóně, v bezprostřední blízkosti hal automobilky Hyundai, jíž dodává veškerou produkci.

„V Nošovicích vyrábíme čtyři moduly, které se následně dostávají nadzemním přepravníkem přímo do hal automobilky Hyundai,“ řekla Soňa Novotná z Mobis Hyundai. „Na čtyřech linkách zde vznikají montážní celky předních a zadních náprav, palubních desek a čelních masek,“ vysvětlila. Světlomety, které by se měly vyrábět v mošnovské průmyslové zóně, se v současnosti dovážejí z Jižní Koreje.

Vstřícnost na všech stranách

V Nošovickém závodě v současnosti pracuje přibližně 800 lidí, v Mošnově by jich mělo být zhruba šest stovek, další tři stovky pracovních míst by měly vzniknout u subdodavatelů.

Nošovice a... Mošnov

„Přímý nábor pracovníků pro nošovickou továrnu jsme už zastavili,“ vysvětluje Novotná. „V poslední době se výrazně snížila fluktuace a nové zaměstnance vybíráme hlavně z řad agenturních pracovníků, které také zaměstnáváme. Už znají provoz, jedinou změnou pro ně je, že se stanou kmenovými zaměstnanci Mobisu.“

Kdy přesně se začne stavět nová továrna, zatím není jasné. Firma zatím jen podepsala smlouvu s vládou o poskytnutí investičních pobídek ve výši 433 milionů korun. Z toho půjde 131 milionů na stavbu a pořízení strojů, 302 milionů by mohla v průběhu deseti let po zahájení provozu dosáhnout sleva na dani z příjmu.

Vstříc vyšlo jihokorejskému dodavateli společnosti Hyundai také ostravské zastupitelstvo. To již v květnu rozhodlo o slibu prodeje téměř devatenácti hektarů mošnovských pozemků, které patří právě městu, s výraznou slevou. Namísto původních 65 milionů korun zaplatí firma jen symbolickou korunu za každý metr čtvereční.

„Stavět by se mělo začít v průběhu příštího roku, ještě není rozhodnuto kdy,“ řekl Leixner. V současnosti se dolaďují podmínky vzniku samostatné firmy, která bude v Mošnově fungovat, teprve po jejím založení se začne s vlastní přípravou stavby, jako je vypracování studie EIA, získání územního i stavebního rozhodnutí a podobně. Teprve následně budeme moci zahájit stavbu.“