Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vytoužený obchvat Frýdku-Místku má zelenou, stavět se ale zatím nezačne

  12:01aktualizováno  12:01
I přes problémy způsobené chybami úředníků dostala zelenou stavba obchvatu Frýdku-Místku. Stavět se ale v příštím roce podle všeho nejspíš nezačne. Záležet bude hlavně na tom, zda se na zahájení některých částí obchvatu, především křižovatek, podaří zajistit peníze z evropských fondů.

Kolony na silničním průtahu Frýdkem-Místkem. Jev takřka každodenní, který odstraní až obchvat města. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Právě ve středu by mělo vstoupit v platnost stavební povolení na většinu trasy obchvatu Frýdku-Místku. "Čekáme, že dostaneme do datové schránky potvrzení o jeho platnosti, ale raději budeme opatrní a jásat začneme, až se tak opravdu stane," potvrdil významný krok pro vznik stavby náměstek frýdecko-místeckého primátora Dalibor Hrabec.

Na začátek platnosti stavebního povolení upozornili členové sdružení Děti Země, které se řízení účastnilo. "Rozhodli jsme se, že proti vydání stavebního povolení nepodáme k ministru dopravy rozklad, neboť našim námitkám bylo vyhověno, nebo byly podle zákona řádně vypořádány," vysvětlil předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Jednání trvalo přes dva roky

V praxi to znamená, že pokud se do 11. prosince neodvolal někdo jiný, a takovou informaci nikdo nepotvrdil, stane se stavební povolení platným.

Od zahájení jednání o jeho vydání přitom uplynuly více než dva roky. "Největší průtahy ve správních řízeních způsobil především samotný investor, který nebyl schopen nashromáždit všechny potřebné podklady," sdělil Miroslav Patrik.

"Nedá se proto říct, že by za délku řízení mohli účastníci řízení, kteří v tomto případě hájili veřejný zájem," dodal předseda sdružení s tím, že zdržení způsobil hlavně postup frýdecko-místeckého magistrátu, který vydal deset správních rozhodnutí, aniž by s nimi Děti Země jako účastníka stavebního řízení seznámil.

Kde získat peníze? Snad z evropské dotace

Část stavby obchvatu si ale na stavební povolení ještě počká. "S předloženým úsekem obchvatu sice nemáme problémy, nicméně se nám nelíbí, že Ředitelství silnic a dálnic opět použilo svou klasickou salámovou metodu, neboť si obchvat rozdělilo na krátké dílčí úseky, přičemž ten nejobtížnější se střetem s chráněným územím si zřejmě nechává až nakonec," upozorňuje Miroslav Patrik na skutečnost, že část obchvatu vede nad chráněným územím řeky Morávky.

"Stavební povolení sice vydáno je, ale v příštím roce se ještě podle všeho stavět nezačne. Ještě není dokončena veškerá majetkoprávní příprava," přibližuje další postup mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

"Některé části obchvatu, zvláště křižovatky, by se začít stavět mohly, ale to bude záviset na tom, zda se podaří zajistit peníze z operačního programu platného do konce roku 2014. Ta možnost tady stále existuje," komentoval možný postup stavby Dalibor Hrabec. "Pokud by se peníze nezískaly, stavělo by se až z peněz rozdělovaných od roku 2015," dodal.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.