Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vytoužený podjezd v Lyžbici pomůže sanitkám i rozvoji Třince

  9:27aktualizováno  9:27
Lepší napojení Lyžbice, dosud okrajové části Třince, i rychlejší rozvoj města si slibuje třinecká radnice od otevření nového podjezdu pod tratí mezi Třincem a Jablunkovem právě v Lyžbici.

Pohled na stavbu velmi důležitého podjezdu železniční trati Třinec - Lyžbice. | foto: Městský úřad Třinec

"Prioritním důvodem, proč byl vybudován podjezd Via Lyžbice, byl bezproblémový dojezd složek integrovaného záchranného systému do lokality za tratí a zpět, protože se tam dalo dostat jedině přes závory, a když byly zavřené, byl to samozřejmě problém," vysvětluje důvody stavby za 130 milionů korun Šárka Szlaurová z třinecké radnice. V pondělí se podjezd zprovozňuje.

Problémy záchranářů a hasičů byly v minulosti o to větší, že trať, která Lyžbici od centra Třince oddělovala, patří mezi velice vytížené, vede po ní hlavní tah z Českého Těšína přes Jablunkov na Slovensko. Společně s podjezdem byla na stejném místě už na jaře zpřístupněna nová železniční zastávka.

Cestující tak mohou vystoupit prakticky jen pár desítek metrů od centra Třince.

Nově otevřený podjezd by mohl, vedle kvalitnějšího spojení mezi Lyžbicí a centrem města, pomoci i dalšímu rozvoji Třince. "Význam podjezdu Via Lyžbice je pro Třinec mnohem větší, než se může zdát," vysvětluje starostka Třince Věra Palkovská.

 "Před námi je nyní další etapa rozvoje lokality "za tratí" s řadou nových možností. Jednou z nich je do budoucna propojit centrum se Sosnou," dodala Věra Palkovská.

Sosna je část Třince, kde je například nemocnice, jejímu přímému spojení s centrem zatím bránila právě železniční trať roztínající Třinec na dvě části.

Otevřením podjezdu Via Lyžbice by se měl snížit i počet smrtelných úrazů při přecházení trati, které byly právě na tomto úseku velmi časté.

Nový podjezd v Lyžbici usnadní rozvoj Třince.

Nový podjezd v Lyžbici usnadní rozvoj Třince.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.