Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koleje z povodní zničené železnice zmizely, bagry razí cestu pro kola

  12:20aktualizováno  12:20
Ještě před pěti lety na stejných místech cestovali lidé po železniční trati, jenže v červnu 2009 blesková povodeň koleje poničila. A nyní k železniční zastávce v Hostašovicích na Novojičínsku přijely bagry. Začala tak výstavba téměř deset kilometrů dlouhé cyklostezky mezi Novým Jičínem a Hodslavicemi.

Starosta Nového Jičína Jaroslav Dvořák prochází místem u hostašovické železniční zastávky, kde začala výstavba cyklostezky. (29. dubna 2014) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"Staveniště bylo předáno firmě už devátého dubna. Dosud ale probíhaly přípravné práce. Kácely se stromy, likvidovaly se plevele a náletové dřeviny, vytyčovalo se staveniště," uvedla Ivana Petruchová z odboru majetku, rozvoje a investic novojičínské radnice.

Historie tratě

Koleje železnice mezi Novým Jičínem a Hostašovicemi připomínaly po povodni...

Koleje železnice mezi Novým Jičínem a Hostašovicemi připomínaly v roce 2009 po povodni horskou dráhu.

  • 1888 - Společnost Severní dráhy císaře Ferdinanda začala stavět železnici z Hostašovic do Nového Jičína.
  • 1. 6. 1889 - zahájení provozu
  • 1938 - Koleje mezi Hodslavicemi a Bludovicemi byly vytrhány, okupační úřady tak přerušily dopravu.
  • 1941 - znovuobnovení trati
  • 24.-25. 6. 2009 - blesková povodeň
  • prosinec 2010 - úplné zrušení trati
     

Náklady na stavbu dosáhnou pětadvaceti milionů korun. Pětaosmdesát procent nákladů uhradí evropská dotace.

Cena je nižší, než se plánovalo

 "Z veřejné soutěže vzešla cena 25 milionů korun včetně DPH, přičemž předpokládaná suma podle realizační projektové dokumentace byla téměř 42 milionů korun včetně DPH," uvedl předseda svazku obcí a místostarosta Nového Jičína Přemysl Kramoliš.

Příprava stavby byla náročná. "Téměř dva roky se vedla jednání s ministerstvem dopravy, Českými drahami a se Správou železniční dopravní cesty, majiteli pozemků pod kolejovým svrškem a nemovitostí u trati," uvedla mluvčí Nového Jičína Marie Machková.

Hotovo bude na podzim

"Časově náročné bylo i vyřízení dotace na zhotovení projektové dokumentace a evropské dotace na samotnou stavbu. Výběrové řízení na dodavatele stavby trvalo díky zákonným podmínkám tři měsíce. Tým, který realizaci cyklostezky připravoval, odvedl skvělou práci," konstatoval starosta Nového Jičína Jaroslav Dvořák.

Cyklostezka bude dlouhá téměř deset kilometrů, bude široká většinou asi 2,5 metru a měla by sloužit v některých rozšířených úsecích i chodcům. První cyklisté by se na stezce měli objevit letos na podzim.

"V zimě bude udržovaná jako běžecké trasa. Její součástí bude pět krytých odpočívek se stoly, lavičkami a stojany na kola. V každé obci bude informační tabule s mapou, která bude upozorňovat na turistické atraktivity dané lokality," dodala novojičínská mluvčí.

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.