Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koleje povedou až k mošnovskému letišti. Stavět se začne na podzim

  12:29aktualizováno  12:29
Ostravské letiště v Mošnově bylo dosud vlakem nedostupné. To se má brzy změnit. Železnice se na podzim začne stavět a příští rok ve stejnou dobu by mělo být hotovo. Objevují se ale i hlasy, že to bude poněkud drahá stavební legrace.

K mošnovskému letišti dojedete autem, případně autobusem. Příští rok na podzim to bude možné i vlakem. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"Jakmile bude znám vítěz výběrového řízení, začne se modernizovat stávající trať ze Studénky do Sedlnic a zároveň se zahájí stavba tříkilometrového úseku ze Sedlnic na Letiště Leoše Janáčka v Mošnově," uvedl mluvčí Správy železničních dopravních cest Pavel Halla.

Obě stavby jsou připravovány tak, aby probíhaly současně. "Předpokládáme, že pravidelná osobní železniční doprava na Letiště Leoše Janáčka Ostrava bude zahájena v novém jízdním řádu na roky 2013/14," doplnil Halla.

Mapka ukazuje, kudy železnice z Ostravy k mošnovskému letišti povede. (3. dubna

Než vyjedou ze Studénky do Mošnova první vlaky, je nutné na současné trati ze Studénky do Sedlnic postavit druhou kolej.

"A nejen to. Nová trať bude dvoukolejná a zároveň elektrizovaná. Rekonstrukce úseku ze Studénky do Sedlnic umožní zvýšení stávající maximální rychlosti z 80 na 100 kilometrů v hodině. Díky elektrizaci budou jezdit lidé z Ostravy až na letiště přímo, bez přestupů," doplnil Halla.

Zároveň dodal, že v Sedlnicích vznikne úplně nová zastávka, která bude o kilometr blíž k obci, než je ta současná.

Železnice má pomoci i průmyslové zóně

Stavba železnice na Letiště Leoše Janáčka nemá podle náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslava Nováka význam jen pro samotné letiště. "Na železnici bude především napojena průmyslová zóna, což umožní přepravu materiálů po železnici," pověděl Novák.

Přečtěte si o problémech s rozvojem letiště

Nové vlakové spojení ovšem kritizuje starosta Ostravy-Jih Karel Sibinský. "Jaký prospěch z toho budou mít cestující z Frýdku-Místku, Opavy, Bruntálu, Karviné, Nového Jičína a dalších měst. Nebo by vlak jezdil pouze z Ostravy do Mošnova? Trochu drahá legrace, když se na Jesenicku, Bruntálsku a jinde ruší regionální vlakové spoje. Vzpomínám si, jak se musela za každou cenu vybudovat vlaková zastávka na Stodolní ulici. Dnes už všichni vědí, že se vyhodilo zbytečně několik desítek milionů korun," řekl Sibinský.

Modernizace úseku ze Studénky do Sedlnic vyjde Správu železničních dopravních cest na 619 milionů korun. Na vybudování tříkilometrového úseku ze Sedlnic do Mošnova se bude podílet stát, Moravskoslezský kraj a Evropská unie. "Předpokládané náklady jsou 1,1 miliardy korun," doplnil náměstek Novák.

Železnice (žlutá značka) vede nedaleko od letiště (modrá značka). Vlaky by měly brzy zastavovat i v Mošnově.

Železnice (žlutá značka) vede nedaleko od letiště (modrá značka). Vlaky by měly brzy zastavovat i v Mošnově.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.