Celkem dvaadvacet vagonů naložených uhlím ujelo krátce před čtvrteční půl pátou odpoledne. Před kolizí neovladatelný vlak ujel asi 6,5 až 7 kilometrů.
„Vozy jely směrem do vlečkové stanice Důl Paskov, kde na výhybce jednadvacet z nich vykolejilo. Při jízdě nabrala souprava rychlost až 91 kilometrů v hodině,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Vagony byly tou dobou připojené k sobě i s lokomotivou, uvnitř které dokonce seděl strojvedoucí. Vlak se však rozjel na opačnou stranu, než bylo původně v plánu, takže lokomotiva zůstala na chvostu soupravy.
„Strojvedoucí neměl žádnou možnost vlak nějakým způsobem zpomalit či ubrzdit,“ objasnil Drápal.
Vykolejené vagony poškodily trať, vysoká škoda vznikla i na samotných havarovaných vozech. „Celková výše škody byla předběžně odhadnuta na 20 milionů korun. Na osobní dopravu mimořádná událost nemá vliv,“ doplnil mluvčí Drážní inspekce.
Provozovatelem vlečky a majitelem havarovaných vagonů je společnost AWT, která se zabývá dopravou po železnici.
„Při události se nikdo nezranil, příčinu a rozsah škod nyní vyšetřuje Drážní inspekce spolu s Policií ČR, provoz překladiště a dolu není nijak omezen. Nyní již vozy pod dohledem drážního úřadu odstraňují. Předpokládáme, že práce potrvají několik dní,“ sdělil bez dalších podrobností mluvčí AWT Lukáš Kresač.